וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה דישדשה, מניית גבעות זינקה ב-19%

עומר רבין

30.5.2010 / 16:31

יום המסחר התנהל בתנודתיות רבה ונחתם במגמה מעורבות שאופיינה בשינוי קל בערך המדדים בלבד. על רקע דיווח אופטימי מהניסויים שערכה, זינקה מניית גבעות בקרוב לעשרים אחוזים

שבוע המסחר נפתח היום (ראשון) בבורסה לניירות ערך בתל אביב על רקע התנודתיות הנמשכת בבורסות העולם כאשר מחד עליות השערים שנרשמו בניו יורק ביום חמישי ובאירופה ביום שישי בבוקר - ומנגד ירידות השערים שדירדרו את המדדים בניו יורק ביום שישי בלילה.

יום המסחר אופיין בהתאם בתנודתיות רבה כשהמדדים "מטיילים" רוב הזמן סביב שער הפתיחה. במרבית שעות היום רשם מדד ת"א 25 עלייה אך לבסוף נחתם בירידה של 0.3% בשער של 1,100 נקודות. מדד ת"א 100 דווקא עלה בשיעור קל של 0.1% ונקבע בשער של 1,025 נקודות.

בין המניות הבולטות ניתן למנות את טבע שהמשיכה לרכז עניין גם היום כשהוסיפה ואיבדה מערכה וכן את מניית החברה לישראל שבשליטת האחים עופר שאיבדה היום 3.7%.

מנגד מניית אי.די.בי אחזקות שבבעלות נוחי דנקנר זינקה היום ביותר מ-6% על רקע דו"חות כספיים מוצלחים במיוחד שפירסמה הקבוצה.

אבל מי שטרפה את הקלפים היא מניית "גבעות" שהציתה את דימיון המשקיעים הודות לדיווח שהוציאה לבורסה ממבחני ההפקה שהיא עורכת: "לאחר שזרמו לפי הבאר הנוזלים שהוחדרו לבור הקידוח על ידי השותפות במהלך המבחן, החל לזרום לפי הבאר נפט אשר מכיל בתוכו גז, ולא נצפה בו מים", נכתב בהודעת החברה.

עם שיגור ההודעה הגיבו המשקיעים במהירות ושלחו את המנייה לזינוק חד של כ-19% בערכה. אנליסטים רבים הביעו היום ביקורת כלפי החברה וטענו כי דיווחיה אינם רציניים מספיק ויש בהם משום התנעה של גורמים ספקולנטיים. אותם אנליסטים הצביעו על העובדה שהדיווח אינו כולל כמויות הפקה, זרם שנמדד או נתונים ואומדנים מדוייקים. בחברה פסלו את הטענות וטענו כי הם מדווחים לבורסה כנדרש מהם על כל התפתחות בהליך מבחני ההפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully