וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

טל לוי

31.5.2010 / 16:31

מדד ת"א 25 איבד 1.6% וננעל ברמה של 1,082 נקודות ומדד ת"א 100 איבד 1.5% ל-1,009 נקודות. פעיל בשוק: "האירוע מעורר שוב את השאלה לגבי פרמיית הסיכון של ישראל"

יום המסחר השני השבוע ננעל בירידות שערים, על רקע אירועי משט המחאה מול חופי עזה: מדד תל אביב 25 איבד 1.6% וננעל ברמה של 1,082.7 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 1.5% וננעל ברמה של 1,009.4 נקודות. מדד מניות הנדל"ן איבד 2.3% ומדד מניות הבנקים ירד ב-2.3%. מחזורי המסחר לא היו גבוהים במיוחד והסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל.

בשוק איגרות החוב הממשלתיות ניכרה יציבות הן במחירי איגרות החוב השקליות והן במחירי האיגרות צמודות המדד. גם מדדי התל בונד השונים, המייצגים את איגרות החוב שמנפיקות החברות, נסחרו בעליות של עד 0.1%.

בחו"ל, חתמו המדדים המובילים בארה"ב חודש של ירידות שערים: בסיכום שבועי, איבד דאו ג'ונס 0.6% ובמאי כולו ירד ב-7.9%. נאסד"ק ירד ב-1.3% בשבוע, ובחודש מאי כולו ירד ב-8.3%. S&P 500 ירד השבוע ב-0.2%, ובסיכום חודשי איבד 8.2% מערכו. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת ה"ממוריאל דיי".

הבוקר דווח על 10 הרוגים ו-30 פצועים בקרב נוסעי ספינות משט המחאה לעזה בעקבות השתלטות לוחמי חיל הים על הספינות. פעיל בשוק אמר כי "בשלב זה הסיפור נוגע קלות לביצועי הבורסה בישראל. אומנם, משמעות האירוע עשויה להיות פגיעה ביחסי ישראל וטורקיה ובמתיחות מול ארה"ב והעולם. זה מזכיר למשקיעים את מיקומנו על המפה ומעורר שוב את השאלה לגבי פרמיית הסיכון של ישראל. עם זאת, במידה והעניין יירגע בתוך כמה ימים, ההשלכה תהיה מינורית יותר".

מנהל חדר עסקות המט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זק"ש, העריך כי "יש קצת תחושת ירידות בבורסה ובשקל, אבל לא רואים כאן התרגשות גדולה עקב האירועים בים, ולא נראה שזה מה שישפיע על השוק ההון ושוק המט"ח. מניסיון העבר, אנו יודעים שאירועים כאלה יכולים לגרום לירידות רגעיות ולדחיפה של הדולר כלפי מעלה, אבל המשקיעים לא מתייחסים לאירוע הזה כאירוע שיכול לשנות מגמות או תחושות בנוגע לישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • בורסת ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully