וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: גל ביטולי חופשות לטורקיה

עירית רוזנבלום

31.5.2010 / 11:40

מנכ"ל אופיר טורס: "הדברים עדיין לא ברורים, אבל במידה ויתברר כי בין ההרוגים יש טורקים, אין ספק שמדובר במצב שישנה את התמונה ואת כל מפת התיירות לקיץ הקרוב"

"הדברים עדיין לא ברורים, אבל במידה שיתברר כי בין ההרוגים יש טורקים, אין ספק שמדובר במצב שישנה את התמונה ואת כל מפת התיירות לקיץ הקרוב", אומר בועז וקסמן, מנכ"ל אופיר טורס.

לדבריו, כבר מאתמול החלו בחברה לקבל ביטולים לטיסות וחופשות המתוכננות לטורקיה וועדי העובדים שוב הודיעו כי הם מחריפים את החרם על טורקיה בקיץ הקרוב. "גם ישראלים השוהים כרגע בטורקיה מחפשים דרך לחזור לישראל, וניתן בהחלט להבחין בביטולי טיסות להיום ולתקופה הקרובה", אמר וקסמן.

בחברת יש קרוז, המפעילה את הספינה מג'יק 1, מסרו כי עד להודעה חדשה ועל פי הנחיות ראש אגף הביטחון במשרד התחבורה, האניה לא תעגון בתקופה הקרובה בנמלי טורקיה אלא רק ברודוס ובקפריסין.

מחברת הדקה ה-90 נמסר כי הלילה מתוכננת טיסה לאנטליה בשעה 23:00. "אנשים שהזמינו חופשות לאנטליה מתקשרים היום כדי למצוא חלופות ביעדים שונים באגן הים התיכון. במקביל, נפסקו ההזמנות לאנטליה".

לדברי מנכ"ל אתר האינטרנט התיירותי גוליבר, אורי אלון, טורקיה כבר מזמן לא היעד הפופולארי שהיתה ב-2008. לפי נתוני משרד התיירות הטורקית, התנועה לשם מישראל ב-2010 פחתה ביותר מ-50% לעומת 2008. "אמנם הישראלים החלו לחזור לטורקיה, אבל לא במספרים שהכרנו, גם כי ההפרש בין אנטליה לחלופות באגן הים התיכון הוא כבר לא כל כך משמעותי. לכן אנחנו רואים שיוון, רודוס וכרתים תופסות נתח יותר משמעותי בהזמנות לקיץ".

התעבורה האווירית - כסדרה

עם זאת, התעבורה האווירית בין ישראל לטורקיה מתקיימת כסדרה ואין כל שינוי בשלב זה בתנועת המטוסים בין שתי המדינות. בשלב זה אין עדיין גלי ביטולים של תנועת תיירים מישראל לטורקיה, אם כי יש פניות בטלפון לחברות תעופה לבירורים - כך עולה מבדיקת TheMarker.

רק השבוע דחתה חברת אל על במפתיע את תחילת טיסותיה שהיו מתוכננות להתחיל ב-23 במאי לטורקיה. על פי התוכנית המקורית עמדה אל על לפתוח החודש קו תעופה סדיר חדש מנתב"ג לאיסטנבול. זאת, על ידי שיתוף פעולה אסטרגי - הסכם "קוד שרינג" - עם חברת התעופה אטלס ג'ט, שתבצע את הטיסות. אולם, בחוזר פנימי ששיגרה אל על למשרדי הנסיעות לפני תחילת הקו, הודיעה חברת התעופה הישראלית על דחייה של תחילת הטיסות ל-20 ביוני, בשל מה שהגדירה "סיבות מבצעיות".

על פי נתוני דו"ח התפלגות תנועת נוסעים בחברות התעופה באפריל ובמצטבר של רשות שדות התעופה (רש"ת) - עליו חתום מנהל נתב"ג, שמואל קנדל - חברת טורקיש איירליינס היתה חברת התעופה הזרה עם מספר הנוסעים הרב ביותר באפריל השנה בנתב"ג. סך הנוסעים בחברה עמד על כ-33.8 אלף נוסעים - עלייה של 24.7% לעומת אפריל בשנה שעברה.

מתחילת השנה הטיסה החברה הטורקית כ-121.2 אלף נוסעים - גידול של 53.3% לעומת ינואר-אפריל 2009. הנתונים מאששים את דיווחי מארגני הנסיעות כי טורקיה חזרה בעונת הפסח להיות אחד מיעדי הנופש המבוקשים יותר.

טיסה מספר 787 לאיסטנבול של חברת טורקיש איירליינס אמורה להמריא כמתוכנן בשעה 15:20. דלפקי החברה בנתב"ג נפתחו והחלו לקלוט את הנוסעים הראשונים לטיסה. רוב הנוסעים בשלב זה נושאים דרכון זר, ואיסטנבול משמשת להם כתחנת ביניים לנסיעות ליעדים אחרים. אף על פי כן, יש מביניהם שהביעו חשש לטוס לטורקיה, אך החליטו שלא לבטל את נסיעתם.

כ-150 נוסעים צפויים לעלות על הטיסה. בשלב זה לא נרשמו ביטולים. בטיסה שהמריאה קודם לכן מספר נוסעים ירדו ברגע האחרון ולא המשיכו ליעדם.

עדי בלאנט, אשר נמצא בדרכו עם אשתו לדרום אפריקה ומתכונן לבלות יומיים באיסטנבול, אמר ל-TheMarker: "אני לא פוחד. דברים כאלה קורים בכל מקום בעולם. אני מקווה שהכל יעבור בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully