וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי מחסלת השקעותיה בטורקיה

נועם בר

31.5.2010 / 12:17

בתגובה על המשט הטורקי, החליטו בקבוצה לחסל את כל ההשקעות בטורקיה. ההחלטה כוללת 7 מיליארד שקל של כספי עמיתים, שמנהלת הלמן אלדובי בקופות גמל

בתגובה על המשט הטורקי החליטו בהלמן אלדובי לחסל את כל השקעות הקבוצה בטורקיה, כולל השקעות שבוצעו בכספי קופות הגמל. בבית ההשקעות קוראים לחרם על השקעות בטורקיה.

על רקע אירועי המשט הטורקי לעזה אתמול, החליטו בבית ההשקעות הלמן אלדובי לחסל את השקעות הקבוצה בטורקיה תוך כדי קריאה לגופים כי לא תבצע השקעות חדשות בטורקיה ותפעל לחיסול ההשקעות הקיימות. ההחלטה כוללת 7 מיליארד שקל של כספי עמיתים, שמנהלת הלמן אלדובי בקופות גמל.

ועדת ההשקעות של הלמן אלדובי טוענת כי על רקע השינויים הפוליטיים בטורקיה והחרפת המדיניות נגד ישראל, עולה חשש כבד לגורל השקעות ישראליות בטורקיה. ישנו חשש שהקו האנטי ישראלי של ממשלת טורקיה יוביל להלאמה של נכסים והשקעות ישראליות במדינה.

מעבר לכך, טוענים בוועדת ההשקעות של הלמן אלדובי כי ויתורה של טורקיה על הצטרפות לשוק האירופי המשותף מעלה חשש שהשקיפות, היושרה והנהלים שאפיינו את השוק הטורקי במהלך הנסיונות להתקבל לשוק האירופי ייפגעו, וכתוצאה מכך ייפגעו השקעות מערביות בטורקיה.

"כל עוד טורקיה חשבה שיש סיכוי שתיכנס לשוק האירופי המשותף, היא היוותה גורם מאזן במזרח התיכון ובעלת ברית נאמנה של ישראל. לצערנו, מרגע שהתקבלה החלטה שלא לצרפה לשוק האירופי, טורקיה שינתה לחלוטין את גישתה והצטרפה באופן מעשי ל'ציר הרשע' תוך הידוק הקשרים עם סוריה ואיראן", אמר אתמול רוני הלמן, יו"ר קבוצת הלמן-אלדובי.

לדבריו, טורקיה עושה בתקופה האחרונה ככל שביכולתה לפגוע בישראל, בתדמיתה ובכלכלתה, כשהדברים הגיעו לשיאם במשט הנוכחי הנעשה בעידודה המוחלט של ממשלת טורקיה. "הפגיעה מתוצאותיו העגומות של המשט יכולה להיות קשה לישראל, לכלכלה הישראלית ולשוק ההון המקומי, ואין כל סיבה שבתי ההשקעות בארץ יזרימו כספים לשוק ההון הטורקי",אמר הלמן.

בהלמן אלדובי מסרבים לחשוף במדויק את היקף ההשקעה שלהם בטורקיה, אך ככל הנראה מדובר בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully