וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמיחה הכלכלית בהודו הואצה ל-8.6% ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

31.5.2010 / 14:14

הצמיחה המהירה מגבירה את הלחץ על הבנק המרכזי להעלות ריבית, למרות המשבר באירופה



הצמיחה הכלכלית בהודו הואצה ברבעון הראשון של 2010 ל-8.6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בהתאם לתחזיות הכלכלנים, לאחר שברבעון הרביעי רשמה צמיחה של 6.5%. הצמיחה המהירה מגבירה את הלחץ על הבנק המרכזי בהודו להעלות את הריבית במדינה, על מנת למנוע התחממות יתר של הכלכלה. עם זאת, העלאת ריבית בתקופה בה אירופה, אחד משוקי היצוא העיקריים של הודו, מצויה במשבר.



הודו, הכלכלה השלישית בגודלה באסיה, עם תמ"ג של כ-1.2 טריליון דולר, אינה מצויה במצב זהה לסין, שגם היא רושמת צמיחה מהירה, אפילו בעתות המשבר. בעוד הצמיחה בסין מהירה יותר – 11.9% ברבעון הראשון, האינפלציה של סין נמוכה בהרבה לעומת זו של הודו – 2.8% לעומת 9.59% בהודו, נכון לאפריל.



הריבית בהודו עומדת כעת על 3.75%, לאחר שתי העלאות ריבית בנות 0.25% מאז מארס. התשואה על האג"ח הממשלתיות של הודו ל-10 שנים עלתה ב-0.03%, לרמה של 7.51%, בעקבות הדו"ח.



הייצור בהודו צמח ב-16.3% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל. התוצרת החקלאית צמחה ב-0.7% לעומת הרבעון המקביל, שיפור לעומת ירידה של 1.8% שנרשמה ברבעון הרביעי. מגזר הכרייה צמח ב-14%.



הצמיחה המהירה צפויה להימשך גם ברבעון השני, בעידוד ממשלת הודו. ראש הממשלה, מנמוהן סינג, מעוניין להגדיל את הצמיחה במדינה ל-10%, הקצב הנחוץ לדעתו על מנת להוציא יותר מ-800 מיליון אנשים החיים על פחות מ-2 דולר ליום מהעוני. מגזר השירותים, המהווה כ-55% מכלכלת הודו, רשם את העלייה החדה ביותר באפריל, לפי מדד מנהלי הרכש של hsbc ומרקיט אקונומיקס. מכירות המכוניות בהודו זינקו ב-39.5% באפריל, הזינוק הגדול ביותר מאז 1999, לפי איגוד יצרניות המכוניות בהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully