וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן עוד שורדת: הפסד של 230 מיליון שקל ברבעון הראשון

מיכאל רוכוורגר

31.5.2010 / 13:45

החברה שילמה אתמול תשלום קרן בסך 216 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ובכך עמדה בכל התחייבויותיה



שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של ערן מיטל, סיימה את הרבעון הראשון של 2010 בהפסד כולל (המיוחס לבעלי המניות) של כ-230 מיליון שקל לעומת רווח של כ-149.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפסד זה הגדיל את הגירעון בהון עצמי לכ-978 מיליון שקל הממנף מאזן של כ-19 מיליארד שקל.







ההפסד נובע בעיקר מההשפעות של שינויים בשערי חליפין ובסעיפים מאזניים נוספים על ההון העצמי של החברה בהיקף של כ-229.7 מיליון שקל. בנטרול ההשפעות הללו, הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון הראשון ב-29.6 מיליון שקל לעומת 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בעזרת הסיוע של הבעלים יצחק תשובה, , , ואסטרטגיית המימושים שאותה מוביל המנכ"ל ערן מיטל, שילמה דלק נדל"ן אתמול למחזיקי אג"ח ג' ו-ד' את תשלום הקרן של כ-216 מיליון שקל. בכך עמדה החברה בכל התחייבויותיה לבנקים ולבעלי האג"ח עד כה. מתחילת השנה החברה מימשה נכסים בהיקף של למעלה מ-820 מיליון שקל, רובם לפי שוויים בספרים.



עוד עולה מהדו"חות כי נכון לסוף מארס 2010, היה לדלק נדל"ן גירעון בהון חוזר (עודף התחייבויות שוטפות על פני נכסים שוטפים) של כ-1.7 מיליארד שקל. בעקבות כך מציינים רואי החשבון של דלק נדל"ן כי "יכולת החברה לעמוד בפירעון התחייבויותיה בשנה הקרובה מותנית במימוש תוכניות החברה הכוללות בין השאר, מימוש נכסים, המשך העמדת אשראיים מתאגידים בנקאיים, קבלת דיבידנדים מחברות מוחזקות ודחיית פירעון הלוואות לקבוצת דלק במידת הצורך".



למרות האתגרים הניצבים בפניה, הנהלת דלק נדל"ן סבורה כי היא תוכל לעמוד בהתחייבויות אלו. החברה פירסמה דו"ח תזרים מזומנים חזוי מעודכן, וממנו עולה כי בסוף מארס 2011 יהיו בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בסך 604 מיליון שקל. תחזית זו כוללת הנחות שונות, שלא בטוח כי יעמדו במבחן המציאות.



החברה צופה כי תקבל דיבידנדים של כ-773 מיליון שקל בגין מכירת אחזקותיה בחניונים בבריטניה, קבלת דיבידנדים מחברות הבנות בגין מימוש נכסים אחרים של 385 מיליון שקל, תזרים של 346 מיליון שקל בגין מכירת אחזקותיה ברשת תחנות שרות בצידי הדרך בבריטניה (רודשף), אם כי הסיכויים החברה תשלים מימוש זה כרגע לא נראים כגבוהים במיוחד. התקבולים הללו צפויים להספיק לדלק נדל"ן לעמוד בתשלומים לבעלי האג"ח, לבנקים וכן לקבוצת דלק ו. באם דלק נדל"ן לא תממש את אחזקותיה ברודשף, קבוצת דלק תסכים להאריך את מועד פירעון ההלוואה של כ-360 מיליון שקל, שאמורה להיפרע במקור בדצמבר 2010. במידה ותעמוד בתוכניותיה עד סוף מארס 2011, בעזרת המשך מימושים ולאחר הפירעונות הצפויים, חוזה דלק נדל"ן כי יישארו בקופתה בסוף מארס 2012 מזומנים ושווי מזומנים של 95 מיליון שקל.



ערן מיטל מנכ"ל החברה אמר: "בכוונתנו להמשיך ולחזק את בסיס ההון והנזילות של החברה מתוך כוונה לשוב לפסים של השקעה ופיתוח".



הכנסותיה של דלק נדל"ן עלו ברבעון הראשון בכ-57% לעומת הרבעון המקביל לכ-686.1 מיליון שקל. זאת בהשוואה לכ-436.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע בשל סיווג הכנסות מהפעלת תחנות שירות בבריטניה (לעומת היעדר הכנסות בגין סעיף זה ברבעון המקביל), מרווח הון ממימוש אחזקות בחברת , וכן מעלייה בהכנסות ממכירת דירות ושטחי מסחר בחברת דנקנר השקעות, שהסתכמו במהלך הרבעון הראשון של השנה בכ-97.3 מיליון שקל, גידול של כ-12% בהשוואה לכ-86.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.



הוצאות המימון של דלק נדל"ן עלו ברבעון הראשון בכ-40%,לעומת הרבעון המקביל לכ-281.4 מיליון שקל, והושפעו לרעה כתוצאה מהשינויים של שווי עסקות החלף (ה-swap) בחניונים בבריטניה, שנועדו לגדר מפני שינויים בשער הריבית.



בנוסף לכך, מציינת דלק נדל"ן כי נכון לסוף מארס 2010 היו בקופתה של החברה הנכדה הפרטית דלק גלובל ריאל אסטייטס(dgre) מזומנים ושווי מזומנים של כ-21 מיליון ליש"ט (כ-117 מיליון שקל). dgre, המרכזת את הפעילות של דלק נדל"ן במערב אירופה וצפון אמריקה, ייצרה ברבעון הראשון של השנה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-19 מיליון ליש"ט. הונה העצמי נאמד בסוף מארס ב-398 מיליון ליש"ט (כולל זכויות המיעוט) והשווי הנכסי הנקי שלה (ה-nav) העדכני מסתכם בכ-497 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully