וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני מזוז: שחיתות שלטונית - איום אסטרטגי על החברה

נורית רוט

31.5.2010 / 14:54

לשכת עורכי הדין העניקה היום ליועץ המשפטי של הממשלה לשעבר פרס על פועלו לקידום שלטון החוק



"שחיתות שלטונית היא לא רק עניין של הפרת חוק, זהו איום אסטרטגי על החברה", כך אמר היום היועץ המשפטי של הממשלה לשעבר, מני מזוז, בטקס הערכה שנערך לו על פועלו לקידום שלטון החוק מלשכת עורכי הדין.



"שחיתות מובילה לאובדן אמון ברשויות השלטון ולהתפרקות שלטונית ולקריסה כלכלית", הוסיף מזוז, "השחיתות גם עשויה ליצור בעיית מנהיגות, ויכולה להרתיע מעיסוק ציבורי. המאבק בשחיתות השלטונית היא תנאי הכרחי למשיכת כוחות טובים למערכת הציבורית הפוליטית ולמנהיגות ראויה".



עוד אמר מזוז כי: "המאבק בשחיתות הציבורית לא תם והמלאכה לא הושלמה. אסור לשקוט על השמרים. זה פרי של מאמץ מתמיד, לא מעשה חד פעמי, ריצה למרחקים ארוכים המחייבת עקביות ואורך נשימה. יש להקפיד בפעילות עקבית ונחושה לאורך זמן. אני משוכנע שיהודה ויינשטין (היועמ"ש החדש) ימשיך בדרכו במאבק זה".



בהחלטתה קבעה ועדת הפרס כי "מזוז הינו מהבולטים מבין היועצים המשפטיים שכיהנו מאז הקמת המדינה ובתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה הותיר אחריו חותם עמוק על מערכת המשפט בישראל. עו"ד מזוז הצטיין בשמירה על שלטון החוק ובהקפדה על טוהר המידות בציבוריות הישראלית כמו גם בטיפול בפשע המאורגן ובהגנה על זכויות האדם בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully