וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח הפלסטי של סידב יוצא לדרך: מייצור מעגלים מודפסים לתחום אוצרות הטבע

ואדים סבידרסקי

31.5.2010 / 15:24

עסקת מכירת השלד הושלמה; ההנהלה התפטרה והרוכש החדש, רועי סבג, מונה למנכ"ל



לאחר ניסיון כושל לרכישת סידב כשלד בורסאי ולמזג לתוכו פעילות מתחום הביומד, השלימו היזמים, אסף טוכמאיר וברק רוזן, את המהלך אך בכוונה למזג את תחום אוצרות הטבע, באמצעות איש העסקים רועי סבג. השלד נרכש מחברת קוטלב חניתה, המחזיקה בכ-50% מסידב, תמורת 5.5 מיליון שקל (1.6 שקל למניה) - סכום השווה לקופת המזומנים של סידב (נכון למועד השלמת העסקה) בתוספת 3.9 מיליון שקל, על פי ההסכם המקורי.



בשבוע שעבר הודיעו השותפים על כוונתם לשתף את סבג בעסקה, באופן שירכוש כ-40% מהון מניותיו של השלד בתמורה ל-1.5 מיליון דולר ויזכה בשליטה. כמו כן, בכוונתו לפתח בחברה פעילות חדשה בתחום אוצרות טבע. טוכמאיר ורוזן רכשו כ-4.5% מהון המניות כל אחד.



סבג הינו תושב זר, שותף ומייסד חברת השקעות שהוקמה ב-2004 כקרן גידור המשקיעה בחברות פרטיות וציבוריות בעולם בהשקעות מונעות שווי לטווח ארוך ומתמקדת בתחום המשאבים הטבעיים.



עם השלמת הרכישה, התפטרו אילן לוי, יו"ר דירקטוריון ואייל שמואלי, מנכ"ל החברה, ובמקומם מונה הרוכש, סבג. כמו כן, התפטר חשב החברה ו-3 דירקטורים.



הניסיון להוציא לפועל את עסקת השלד נכשל לאחר ששותפות פונטיפיקס - שבשליטת יו"ר טבע היוצא, אלי הורוביץ - טוכמאיר ורוזן, בעלי השליטה בפאנגאיה ובקנדה ישראל, חזרו בהם מכוונתם למזג את פעילות חברת פיתוח התרופות ביו ונט בשלד בורסאי. השותפות מסרה כי הסיבה לביטול הינה התנגדות הנחרצת של בעלת עניין, חממת א.ת.י (27%), בשל שלב הפיתוח המוקדם בו נמצאת ביו ונט.



עד היום עסקה חברת סידב בייצור מעגלים אלקטרוניים מודפסים, כאשר פעילות זו תימכר על מנת להתמקד בפעילות החדשה של סבג. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2009, עמדו בקופתה של החברה מזומנים בסך כמיליון שקל.



פעילות החברה, בתקופות הדיווח האחרונות, גרמה להפסדים מתמשכים. בתשעה החודשים הראשונים של 2009 רשמה החברה הפסד של 1.6 מיליון שקל מפעילותה השוטפת, במקביל להכנסות של 16.6 מיליון שקל באותה התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully