וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת איסטנבול נופלת ב-2%; "יחסי טורקיה-ישראל קרובים לסיום - וזה לא טוב לשווקים"

סוכנויות הידיעות

31.5.2010 / 17:30

אנליסטים באיסטנבול: "האירוע ללא ספק אינו ידידותי לשווקים - יחסי טורקיה-ישראל נכנסים לשטח לא נודע"



בורסת איסטנבול יורדת ביותר מ-2% לאחר שממשלת טורקיה הודיעה כי פשיטת כוחות צה"ל על ספינות משט המחאה לעזה עלולה להיות בעלת השלכות בלתי הפיכות על יחסי טורקיה וישראל. בורסת איסטנבול יורדת ב-2.2% בדרך לנפילה חודשית של יותר מ-8%.



טורקיה הודיעה היום על החזרתו להתייעצות של שגרירה בישראל בעקבות השתלטות חיל הים על ספינות משט המחאה לעזה, שבה נהרגו לפחות 10 פעילים ועשרות נפצעו.



"המצב מאוד חמור", העריכו אנליסטים של בית ההשקעות טרה ברוקרס (tera brokers) באיסטנבול, בדו"ח ללקוחות שפירסמו היום, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "היחסים המתוחים גם כך עם ישראל צפויים להגיע לסיומם לאחר ההתקפה הישראלית", נכתב בדו"ח. "אנחנו לא בטוחים כמה המצב עלול להחמיר. האירוע ללא ספק אינו ידידותי לשווקים מכיוון שיחסי טורקיה-ישראל נכנסים כעת לשטח לא נודע".



"הפשיטה של ישראל עוררה מעט חששות בשווקים, נאמרו מילים קשות, אבל אני חושב שהמתיחות היא זמנית", העריך לוונט גוון, ראש מסחר מטבע בבנק טורק אקונומי באיסטנבול. "אני צופה שהרעש יימשך יום או יומיים".



מוקדם יותר היום פירסם משרד החוץ של טורקיה הודעת גינוי חריפה לפעולת צה"ל, שבה הודגש כי יהיו השלכות העלולות להיות בלתי הפיכות. "הפעולה הישראלית היא הפרה של החוק הבינלאומי ותגובה להתנהגות זו תהיה מחובת המציאות. אנו מגנים את פעולותיה הבלתי אנושיות של ישראל שהתרחשו בים הפתוח", אמרו במשרד החוץ הטורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully