וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי השקעות עברה להפסד של 5.8 מיליון שקל לאחר שלא סיימה פרויקטים ברבעון

ליאור זנו

31.5.2010 / 17:48

בדו"חות על עסקת השוק הסיטונאי וגינדי סיטי ממנו היא צפויה לרשום הכנסות של 133 מיליון שקל



חברת הנדל"ן גינדי השקעות, בבעלות אנשי העסקים מנור גינדי, אורי לוי ואייל פרידמן, הציגה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2010. החברה סיכמה את הרבעון ברווח של 97 אלף שקל לעומת 30.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.



החברה עברה להפסד תפעולי של 6.1 מיליון שקל לעומת 8 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. בשורה התחתונה, הציגה החברה הפסד (המיוחס לבעלי המניות) של 5.8 מיליון שקל לעומת רווח של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.



החברה מסרה כי הסיבה לירידה היא מספר פרויקטים שלא הגיעו לסיום. על פי חוקי החשבונאות, חברות נדל"ן לא יכולות לזקוף הכנסות בדו"חותיהן עד למסירת הדירה בפועל. על כן, ברבעון זה נחתמו חוזים עתידיים בשווי של 133.4 מיליון שקל למכירת דירות בפרויקט גינדי סיטי ברמלה. לצורך כך, הוציאה החברה 4.3 מיליון שקל על שיווק ומכירה לעומת 300 אלף שקל בתקופה המקבילה.



נמצא כי התזרים השלילי של החברה נבע כתוצאה מפעילות שוטפת של 12.3 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של 2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון כולו, קופת המזומנים של החברה עלתה ב-25.2 מיליון שקל ונכון לסוף מארס נמצאים בה 48.6 מיליון שקל.







גינדי השקעות עלתה לכותרות בחודשים האחרונים כמי שזכתה, יחד עם הרבוע הכחול, בעסקת השוק הסיטונאי הנחשבת לעסקת המקרקעין הגדולה בישראל. זאת, כאשר ערכי הקרקע מוערכים בלמעלה מ-2 מיליארד שקל.



מהדו"חות עולה כי המתחם כולל זכויות חכירה ל-90 השנים הקרובות ומאפשר הקמת מתחם מגורים על 62.6 אלף מ"ר ו-10.3 אלף מ"ר לשימוש רב תכליתי כמו משרדים או דיור מוגן. כמו כן, מכיל המתחם שטחי מסחר בשטח של 24.5 אלף מ"ר ו-5 מפלסים תחת קרקעיים.



גינדי השקעות והרבוע הכחול ירכשו את המתחם מעיריית תל אביב (24%) וחברת השוק הסיטונאי (76%), תמורת 950 מיליון שקל. זאת, לאחר שהאסיפה הכללית של הרבוע הכחול תאשר את העסקה שתשולם בתשלומים צמודים למדד.



התשלום הראשון בסך 260 מיליון שקל, שישולם ממקורותיהן העצמיים של החברה יועבר בחודשים הקרובים ( 161 מיליון שקל מתוכו שולמו לפני מספר שבועות). את היתר ישלמו השתיים בשני מועדים נוספים.



גינדי תעניק שירותי ניהול לכל הפרויקט לתקופה של עד שנה מפתיחת הקניון ועד מסירת אחרון בנייני המגורים ותקבל בתמורה כ-16% מהרווחים בשני הפרויקטים - המגורים והקניון, מלבד חלקה בפרויקטים. בשלב ראשון ישולמו לה 15 מיליון שקל בגין שירותים אלו כמקדמה.



בנוסף, מקימה החברה את פרויקט גינדי סיטי ברמלה המוערך ב-650 מיליון שקל, בשטח המשתרע על 50 דונם. מינהלת צה"ל חתמה על הסכם אופציה לרכישת הדירות בו תמורת כ-43 מיליון שקל. הפרויקט עתיד לכלול 4 בנייני מגורים בהם 364 דירות. כעת משווקת החברה רק שני בניינים מתוך הארבעה כאשר נכון לסוף מארס, החברה חתמה על חוזים מותנים בהיתרי בניה למכירת 175 דירות מתוך אלו.



את שני הבניינים הנותרים מעוניינת גינדי לאכלס באנשי הביטחון של מנהלת צה"ל. מכירה של חלק מהפרויקט לאנשי כוחות הביטחון תתרום למיצוב הפרויקט ותסייע בשיווק יתרת הדירות. על כן, העניקה גינדי למנהלת צה"ל אופציה הניתנת למימוש עד סוף נובמבר 2010 לרכישת המגרשים ופיתוח היחידות תמורת 240 אלף שקל. במידה שימומשו האופציות במלואן תקבל החברה 39 מיליון שקל.



לחברה יש פרויקטים נוספים ברמת אביב החדשה - בו נמסרו נכון למועד הדו"ח, 59 מתוך 62 דירות, קניון ושני מבני מגורים בגבעת שמואל - בו נמכרו 47 מתוך 51 דירות. לחברה פרויקט נוסף, קריית השרון בנתניה - בו נמכרו כל 90 הדירות. כמו כן, לחברה פרויקטים בהונגריה ורומניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully