וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות אילקס מדיקל עלו ב-6% ל-63 מיליון שקל

ליאור זנו

31.5.2010 / 18:03

סעיפי המימון הזניקו את הרווח הנקי ב-40% ל-8.5 מיליון שקל ברבעון



חברת , העוסקת בפיתוח מערכות תוכנה למעבדות רפואיות וביבוא ושיווק מכשור מעבדות רפואי, דיווחה היום על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2010. במקביל לכך, אישר דירקטוריון החברה, חלוקת דיבידנד בסך 3 מיליון שקל בחודש יוני 2010.



הכנסות החברה ברבעון עלו ב-6% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-62.7 מיליון שקל. גידול של 1.2 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות הובילו את הרווח התפעולי הרבעוני לעלייה של 3.2% ביחס לרבעון המקביל, ל-10.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה, עלייה בהכנסות המימון הוביל את החברה להציג זינוק של 42% ברווח הנקי ל-8.5 מיליון שקל ברבעון.



אילקס מדיקל עוסקת בשני תחומי פעילות, באמצעות חברות בנות בארץ ובחו"ל: שיווק, הפצה ומכירה של מוצרים מתחום הדיאנוסטיקה (אבחון), מהווים את הנתח העיקרי בהכנסותיה וכן עוסרת בתחום התוכנה הכולל פיתוח, ייצור ומכירה של מערכות לניהול מידע במעבדות רפואיות. החברה עובדת בעיקר עם מוסדות ממלכתיים וציבוריים כגון קופות חולים, בתי חולים ובנקי דם.



מרבית מכירות החברה צמודות למטבע חוץ על למועד הוצאת החשבונית- כ-75% מהכנסותיה צמודות לדולר-שקל ו-20% מהן יורו-שקל. על כן, החשיפה המהותית של החברה היא להיחלשות הדולר מול השקל. ברבעון הראשון של 2010 נחלש הדולר אל מול השלק ביחס לרבעון המקביל, ועל כן, ההכנסות הריאליות עלו למעשה ב-15% ברבעון ולא רק ב-5.9%.



גם הכנסות המימון הושפעו משינוי שערי החליפין. החברה מבקשת להדגיש כי הכנסות המימון שנוצרו בגין הפרשי השער הינם בגין חשיפה חשבונאית בלבד ולא בגין חשיפה כלכלית או תזרימית. זאת, מאחר ויתרות הספקים משוערכות במטבע חוץ, בעוד שמלאי החברה נרשם חשבונאית בשקלים (בהתאם למועד קבלת החשבונית מהספק) אך הינו צמוד לדולר או ליורו עד למועד המכירה ללקוח.



ברבעון הראשון ייצרה החברה תזרים מזומנים של 10.2 מיליון שקל שנבעו מפעילותה השוטפת - ירידה של 46% לעומת התזרים ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון כולו עלו יתרות המזומנים של החברה ב-5.4 מיליון שקל, ונכון לסוף מארס נמצאים בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בסך 67.3 מיליון שקל.



ד"ר משה בן-שאול, מנכ"ל אילקס מדיקל, אמר היום: "השיפור העקבי בתוצאותיה של אילקס מדיקל מלמד על חוסנה של החברה, הנהנית מחוזים ארוכי טווח עם שורה ארוכה של לקוחות גדולים בישראל ובחו"ל, והמבטיחים לה תזרימי מזומנים גבוהים ומאפשרים לה לייצר רווחיות גבוהה מבלי להשתמש באשראי בנקאי כלשהו".



"בקופתנו יש כיום מזומנים ונכסים נזילים נוספים בסך כולל של כ-85 מיליון שקל, ואנו בוחנים כל העת אפשרויות שונות בתחום הרכישות והמיזוגים בתחומים שבהם יש לאילקס ערך מוסף הודות לקשריה עם שותפיה העסקיים ועם לקוחותיה שנצברו במהלך עשרות שנים. כמו כן, אנו פועלים להרחבת פעילותנו הרווחית בדרום אפריקה, וזאת בהמשך להתקשרות עליה דיווחנו עם המעבדות הלאומיות במדינה זו", הוסיף בן-משה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully