וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דני דנון: יש לחקור את נושא העמלות של חברות האשראי בגין עסקות שבוטלו

צבי זרחיה

31.5.2010 / 18:08

נציג מגזר העסקים הקטנים: "לא הגיוני שבעל עסק ישלם סכום של 1%-3% לחברת האשראי בכל ביטול עסקה"



יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים ח"כ דני דנון, ביקש ממרכז המחקר והמידע בכנסת לחקור את נושא עמלות חברות האשראי על עסקות שבוטלו. זאת, במהלך ישיבת הוועדה בה פורסם מחקר של הכנסת לפיו בשוק האשראי קיים כשל שוק.



"בשוק האשראי אין תחרות, גם אם היתה - חברות האשראי היו מבטלות את העמלות שפוגעות בבעלי העסקים הקטנים והבינוניים", אמר דנון. "בכוונתי לקדם חקיקה על מנת לפתוח את שוק האשראי ולמנוע גביית עמלות מוגזמות ועמלות על עיסקות שבוטלו".



בדיון הועלה נושא העמלות הצולבות - העמלה המועברת בין חברות האשראי ומהווה חלק מעמלת הסליקה בה מחוייב בית העסק. חברות האשראי, לאומי קארד וכ.א.ל תמכו בחקיקה זו שהציע דנון לעומתן, ישראכרט, הנפגעת העיקרית מחקיקה שכזו, הביעה התנגדות חריפה.



לדברי נציגת בנק ישראל, אילנית מדמוני - כלכלנית במחלקה לפיקוח על הבנקים - "צריך להציף את הבעיות מהשטח, לא שמענו על בעיה שכזו עד עכשיו". מדמוני הבטיחה לקדם חקיקה בנושא, על מנת לקדם את התחרות בתחום הסליקה, אך לטענתה אינה יכולה להתחייב על לוחות הזמנים.



"יש כשל שוק בשוק האשראי ובמיוחד ברגולציה", הצהיר דנון בסוף הדיון. "הפיקוח על שוק האשראי אינו מורגש ומי שנפגע אלו הצרכנים ובעלי העסקים. הוועדה קוראת למשרד האוצר ולבנק ישראל לפקח על גובה עמלות הסליקה הצולבת וגם בנושא גביית עמלות בגין ביטול עיסקות”.



"לא הגיוני שבעל עסק קטן ייאלץ לשלם סכום העומד על 1%-3% לחברת האשראי בכל ביטול עסקה", אמר נציג העסקים הקטנים יובל יבנקובסקי. "זהו ניצול ציני של תאגידי האשראי מול בעלי העסקים המעסיקים מיליון עובדים. שבעה מתוך עשרה מהם נסגרים תוך חמש שנים מיום הקמתם, אסור לנו להמשיך ולפגוע בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully