וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק"י: בסיס תל השומר יהפוך לשכונת מגורים בת 2,445 יחידות דיור

שלומית צור

31.5.2010 / 18:51

על פי קביעת הוועדה המחוזית, 20% מכלל יחידות הדיור ישווקו במסגרת דיור בר השגה



מנהל מקרקעי ישראל הודיע היום על הפקדת התוכנית על פיה יהפוך חלקו המזרחי של המחנה תל השומר, לרובע מגורים ירוק. הוועדה לתכנון ולבנייה של מחוז תל אביב החליטה להפקיד בתנאים את התוכנית שהציע מינהל מקרקעי ישראל הנקראת "שכונת האקליפטוסים".



על פי קביעת הוועדה, 20% מכלל יחידות הדיור שישווקו במסגרת התוכנית יוקצו במסגרת דיור בר השגה. "זוהי הסנונית הראשונה של התוכניות המיועדות למתחם תל השומר", לדברי המנהל.







התוכנית משתרעת על פני שטח כולל של 740 דונם ותכלול על פי הצעת המינהל 2,454 יחידות דיור בבנייה רוויה של בניינים בגובה 12-5 קומות. השטח ברובו מוגדר כשטח גלילי - לא שייך מוניציפלית לאף רשות מקומית, אך הוא סמוך לשטחים של עיריית קרית אונו. השטח מוחזק מזה שנים רבות על ידי משרד הביטחון כחלק מהמחנה הצבאי תל השומר.



במסגרת המגמה של ארגון מחדש במחנות הצבאיים, מוצע ניצול יעיל של קרקע להקמת רובע מגורים, בהיקף אשר נקבע בתוכנית האב "בקעת אונו" עם שימת דגש רב על היקף שטחים לצורכי ציבור ולתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים. במינהל מסבירים כי שטחי הציבור יכללו 68% משטח התוכנית. את השכונה יחצה פארק ציבורי בו משולבות חורשות אקליפטוסים.







לדברי מתכננת מחוז תל אביב במינהל מקרקעי ישראל, גילי טסלר אשכנזי, "מינהל מקרקעי ישראל רואה לעצמו מטרה להמשיך ולקדם רובעי מגורים ברי קיימא בראייה ירוקה. כמו כן, תתרום התוכנית ליצירת עתודות קרקע לשיווק באזורי הביקוש במרכז והגדלת היצע הדיור באמצעות פינוי שטחים שנתפסו על ידי מחנות צבאיים לטובת הקמת שכונות מגורים איכותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully