וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי העופות: הגדלת מרחב המחיה בלולים תייקר הביצים ב-160 מיליון שקל בשנה

עמירם כהן

31.5.2010 / 19:56

הגדלה של 100 מיליון שקל תייקר את התוצרת שתגולגל על ציבור הצרכנים



מזכיר ארגון מגדלי העופות יעקב כהן, הזהיר במכתב ששיגר לאחרונה ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת זבולון אורלב, כי הגדלת מרחב המחיה לתרנגולות בלולים, כפי שמציעה הוועדה, תייקר את אספקת הביצים לציבור ב-160 מיליון שקל לשנה.



מרחב המחייה לתרנגולת מטילה מגיע במרבית הלולים ל-350 סמ"ר. בתקנות לחוק צער בעלי חיים שהציג המשרד לאישור ועדת החינוך, מוצע להגדיל שטח זה ל-550 סמ"ר למטילה. בישיבת הוועדה שדנה בתקנות החדשות, הוצע להגדיל את המרחב ל-750 סמ"ר, כפי שאושר בתקנות החוק שייכנסו לתוקף ב-2015 באירופה.



ארגוני בעלי החיים דורשים לבטל את לולי הכלובים, שיטת הגידול הקיימת בישראל, ולהסב אותם ללולים המכונים "לולי מעוף" בהן התרנגולות אינן כלואות בכלובי הטלה.



כהן ציין כי בתוכנית המקורית שהציג משרד החקלאות, העלות הכוללת של הרפורמה אמורה להגיע ל-500 מיליון שקל ובמהלך הדיונים בה, הנמשכים מאז 2007, קפצה עלותה ל-900 מיליון שקל והזרוע עוד נטויה כאשר יש צורך בהשקעה נוספת שתייקר את העלויות למיליארד שקל, לפי הוועדה.



מתווה הרפורמה כולל העתקת לולי ההטלה לשטחים הפתוחים מחוץ לתחומי המושבים, במטרה לשפר את איכות החיים במושבים המתפרנסים מהענף ולאפשר להקים בהם פרויקטים של אירוח, תיירות ועסקים קטנים כמקורות הכנסה נוספים.



לדברי כהן, "הגדלת ההשקעה ב-100 מיליון שקל תאלץ מיצרני הביצים לייקר את התוצרת ב-160 מיליון שקל, התייקרות שתגולגל על ציבור הצרכנים". כהן מצפה מחברי ועדת החינוך לשמור על האיזון הראוי בין רווחת העופות לרווחת הצרכנים והיצרנים ואת רווחת השכבות החלשות שהביצים הם מרכיב יסוד בתזונתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully