וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ: הפעילים במרמרה - טרוריסטים ותומכי טרור שכל כוונתם היא פגיעה בישראל

TheMarker Online

31.5.2010 / 20:34

נתניהו בתגובה לאירועים: "אנו מצטערים על כל מוות, אך החיילים נאלצו להגן על עצמם"



"אותם פעילים על האניות הם תומכי טרור ולא לוחמי זכויות אדם, מטרתם היתה שפיכות דמים ולא סיוע הומניטרי", כך אמר הערב שר החוץ אביגדור ליברמן בהתייחסו לראשונה לאירועי הדמים הלילה.



"בעזה אין משבר הומניטרי - כל מדינה שרצתה להעביר סיוע לעזה יכלה לעשות זאת. פיתרון כזה הוצע גם לפעילי המשט. ניהלנו מגעים עם גורמים רבים בטורקיה, אך כל הניסיונות להגיע להסדר כלשהו נדחו. פעילי 'זכויות האדם' סירבו לפנות לרשויות חמאס ולאפשר ביקור אצל החייל החטוף גלעד שליט", הדגיש ליברמן.



בפתיחת דבריו הביע שר החוץ הערכה לחיילי צה"ל שפעלו ב"אומץ לב, מול פעילים אנרכיסטים חוליגנים", כלשונו. הןא המשיך והביע את העכתו לאנשי משרד החוץ ולדובר צה"ל שעמלו בערך כל היום על מערך ההסברה הישראלי.



לדברי ליברמן, "ישראל היא מדינה ריבונית שרשאית לבדוק כל אניה שנכנסת לתחומה - כמו כל מדינה אחרת". בנוגע לטיעון כיח הפעולה נעשתה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל, אמר ליברמן כי גם אניית הנשק "קארין a" נעצרה במים בינלאומיים. "ברגע שכוונת האניה ברורה אין בעיה לפעול נגדה. אני חושבת שפעלנו בהתאם לכל כללי החוק הבינלאומיים המקובלים".



עוד ציין השר כי, "ב-5 אניות אנשים יצאו ללא שריטה ורק באניה 'מרמרה' אנשים היו מצוידים באלות בסכינים. בנוסף, היו פגיעות ירי בשניים מחיילינו - הכל מוכיח שמדובר בחברות תומכי טרור או טרוריסטים שרצו לשתף פעולה עם הטרור - כל כוונתם היתה פגיעה בריבונות ושפיכות דמים", סיכם.



נתניהו: החיילים נאלצו להגן על עצמם"



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב בראשונה לאירועי הלילה: "החיילים היו חייבים להגן על עצמם. אנו מביעים צער על כל אלימות".



במסיבת עיתונאים אמר נתניהו כי ישראל נמצאת תחת איום טרור מעזה בעידוד איראן, וביקשה לבדוק את האנית במטרה לראות אם יש בהן נשק. לדבריו, פעילי המשט לא שיתפו פעולה ותקפו את הלוחמים. "אנו מצטערים על כל מוות, אך החיילים נאלצו להגן על עצמם".



"אנו נעביר כל סיוע הומניטרי לעזה, אחרי שייבדק. אנחנו חייבים לשמר את המצב בו אנו מונעים מאיראן ומהחמאס להעביר חומרי גלם שישמשו לפצצות בתוך רצועת עזה", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully