וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר המדיני מטלטל גם את הבורסה

עומר רבין

1.6.2010 / 16:35

על רקע הדרמה הביטחונית וכן ירידות השערים בבורסות אירופה איבדו היום מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 מערכם 0.9% כל אחד. מניות הפיננסים בלטו גם היום בירידה חדה

שלל נסיבות של חוסר יציבות העיבו היום על המסחר בבורסה לניירות ערך של תל אביב, כאשר המסחר התנהל בירידות שערים חדות במהלך כל היום שהגיעו ברגע השיא לאובדן של 2% מערכם של המדדים המובילים.

הדרמה הביטחונית שהתחוללה בלב ים ותוצאותיה עוררו, על פי אנליסטים, חשש בקרב המשקיעים הזרים וגררו גל מימושים במהלך שעות הבוקר והצהרים. ההידרדרות הנמשכת היום בבורסות אירופה על רגע משבר החוב וההערכות הפסימיות של הבנק המרכזי ביבשת מפני מחיקות מאסיביות של בנקים במדינות האיחוד גם היא הוסיפה לסנטימנט השלילי באחד העם.

בסיכום יומי איבד מדד ת"א 25 0.9% מערכו ונקבע ברמה של 1,073 נקודות. מדד ת"א 100 ירד גם הוא בשיעור דומה לשער נעילה של 1,000 נקודות בדיוק. מניות הפיננסים בלטו גם היום כאשר מניית לאומי צונחת ב-2.5% ואילו מניית הפועלים מאבדת 1.2%. מניית אפריקה ישראל שבבעלות איש העסקים לב לבייב דווקא התחזקה היום, בניגוד למגמה השולטת בבורסה, והוסיפה 7%. מנית טבע גם היא התחזקה אך בשיעור צנוע בהרבה של פחות מאחוז.

בשוק המט"ח נחלש היום האירו בשיעור משמעותי של יותר מאחוז ושערו היציג נקבע על ידי בנק ישראל ברמה של 4.708 שקלים. הדולר לעומתו התחזק בשיעור חד של 1.3% לשער יציג של 3.879 ש"ח.

בניו יורק נפתח אחה"צ שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט בירידות שערים של כחצי אחוז במדדים המובילים, גם כן בהתאם למגמה בשוק ההון העולמי ביממה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully