וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המנהלים במגזר הציבורי מרוויחים מעט מדי"

טל לוי

1.6.2010 / 14:00

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אמר בכנס של משרד האוצר: "לא יתכן שמנהל בחברה ממשלתית שמנהל מיליארדי שקלים מרוויח 15 אלף שקלים נטו"

"תקציב דו שנתי זו לא החלטה כלכלית אלא פוליטית", כך אמר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שדיבר בכנס שעורך אגף השכר של משרד האוצר. "אם תקציב דו שנתי זה כל כך טוב אולי כדאי לעבור לתקציב דו שנתי גם בחברות עסקיות ואולי גם נשלם מיסים פעם בשנתיים. ברור שזה לא עובד אז אולי זה לא טוב למדינה. צריך לתת לממשלה אפשרות להשתפר בכל שנה ולא לנעול הכל לשנתיים".

עיני אמר כי מטרתו היא להגיע להסכמי עבודה בלי שביתות וכי מטרתו לשפר את הכלכלה הישראלית שכן כאשר המשק חלש, הראשונים לשלם את המחיר הם העובדים.

עיני אמר כי הקים צוות פנימי בתוך ההסתדרות על מנת לגבש המלצות הנוגעות לשכר הבכירים בחברות הציבוריות. לדעת עיני מדובר בשכר גבוה ומוגזם.

לדעת עיני דילגו על שלב מסויים וכי יש להקים ועדה ציבורית בה ישתתפו אנשי ממשלה, אנשי אקדמיה ומומחים לשכר שתקבע את שכר המנהלים במגזר הציבורי. "המנהלים במגזר הציבורי מרוויחים מעט מדי. לא יתכן שמנהל בחברה ממשלתית שמנהל מיליארדי שקלים מרוויח 15 אלף שקלים נטו. הם מגיעים כתחנת מעבר לתפקיד הבא וזה לא תקין. מנהל שנמצא בתפקיד ציבורי צריך להתמקד בתפקיד הציבורי אבל גם לקבל שכר קצת יותר ראוי ממה שהוא מקבל היום".

לבסוף, אמר עיני כי "שכר המנהלים במגזר המסחרי צריך להיות מקושר באופן כלשהו לשכר העובדים במגזר הממשלתי. אבל אם מישהו רוצה לתת אופציות למנהלים – שיתן אופציות גם לעובדים. הרי גם הם נשאו במלאכה". עוד אמר כי אם רוצים לתת שכר נוסף למנהל, יש לתת זאת מהדיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully