וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בפנים: אלי רייפמן חוזר לכלא

הילה רז

1.6.2010 / 15:20

איש העסקים, מבעלי חברת אמבלייז, יוחזר למאסר בן 45 יום. בית המשפט: "רייפמן שב וממחזר טענות שנדחו, לפיהן אין ביכולתו לעשות מאומה להשבת המניות"

אלי רייפמן ישוב למאסר למשך 45 יום, לאחר שלא הראה כל התקדמות בהעברת מניות אמבלייז לידי המנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו, עו"ד איתן ארז. כך קבע היום שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין.

לפני כשבוע מינתה השופטת ורדה אלשיך את פרופ' אירית חביב-סגל כמומחית מטעם בית המשפט על מנת לבדוק את טענותיו של רייפמן בנוגע לבעייתיות של העברת המניות. לטענת רייפמן, הן נמצאות בשרשור בידי נאמנים באנגליה. חביב-סגל הוסמכה לבדוק את טענתו של רייפמן לפיה מניותיו הוצפנו במסגרת מאבקי שליטה שניהל על אמבלייז, הצפנה שהביאה לכך שהוא למעשה איבד שליטה על מניותיו ואינו יכול לאתרן. בהחלטה אחרת הקציבה השופטת ורדה אלשיך לרייפמן עשרה ימים על מנת להראות התקדמות בהעברת המניות, אך הוא לא עשה כן.

מכיוון שהשופטת אלשיך שוהה באילת לרגל כנס לשכת עורכי הדין היא הורתה כי הדיון בעניין יועבר זמנית לידיו של השופט אורנשטיין. בתום דיון שנערך היום קבע השופט כי רייפמן לא הראה כל התקדמות בנוגע לאיתור המניות וכי הוא "שב וממחזר טענות שנדחו, לפיהן אין ביכולתו לעשות מאומה".

השופט הורה לרייפמן להתייצב לאלתר במזכירות הפלילית של בית המשפט לשם ריצוי מאסרו. רייפמן זומן לדיון נוסף ב-17 ביוני והוא יובא אליו באמצעות שירות בתי הסוהר.

בינואר האחרון שוחרר רייפמן ממאסר של כחודשיים, שאותו ריצה בשל ביזיון בית המשפט בנסיבות דומות. בסוף דצמבר 2009 הוגש נגד רייפמן כתב אישום המייחס לו עבירות מרמה וזיוף של שלושה גופים מהם קיבל הלוואות בהיקף של 6.3 מיליון דולר, תוך זיוף מסמכים בנקאיים. רייפמן נשלח למעצר בית וההליך הפלילי בעניינו מתנהל במקביל להליך פשיטת הרגל שאליו נקלע בעקבות חוב המוערך ביותר מ-300 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully