וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי לא הצליח להידחף למדד המעו"ף

מיכאל רוכוורגר

1.6.2010 / 15:37

הקבוצה גייסה 14% פחות מהמתוכנן: הנפיקה 18% במכרז המוסדי וגייסה כ- 1.72 מיליארד שקל. כתוצאה מכך תיסחר המנייה במדד ת"א 100 ולא במדד המעו"ף כפי שתוכנן בתחילה

קבוצת עזריאלי של דוד עזריאלי השלימה היום את המכרז המוסדי של הנפקת מניותיה. במסגרתו גייסה כ-1.716 מיליארד שקל לפי שווי חברה של כ-7.52 מיליארד שקל לפני הכסף וכ-9.24 מיליארד שקל אחרי הכסף.

מדובר באכזבה עבור עזריאלי: החברה חתכה במוצאי שבת האחרונה כ-600 מיליון שקל משוויה. כך ציפתה החברה כי תצליח לגייס בשלב המוסדי את מלוא הסכום שתוכנן בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. שאר 500 מיליון השקלים תוכננו לגיוס במכרז הציבורי בכדי להתחיל להיסחר במדד ת"א 25 (המעו"ף) היוקרתי, וזאת לפי שווי חברה של כ-10.1 מיליארד שקל אחרי הכסף.

ככל נראה, הארועים הפוליטיים בעקבות המשט לעזה שיבשו לעזריאלי את התוכניות, כשהיא התמודדה אתמול עם ירידות חדות בבורסה של למעלה מ-1.5%.

עם זאת, היקף הגיוס של עזריאלי מהווה סכום חסר תקדים במכרזים מוסדיים בישראל, במיוחד בהנפקת מניות. כעת עזריאלי נערכת לקראת המכרז הציבורי שיתקיים ביום חמישי הקרוב. במהלכו יספיקו לחברה גיוס של כ-184 מיליון שקל להשלמת היקף גיוס של כ-1.9 מיליארד שקל. סכום זה יבטיח לחברה כניסה למדד ת"א 100, ולא למדד ת"א 25 כפי שתוכנן במקור. במהלך הגיוס השתתפו 107 גופים.

בקבוצת עזריאלי מציינים כי ההידרדרות בשווקים בימים האחרונים בתוספת ההתפתחויות הדרמטיות הקשורות למצב המדיני-ביטחוני בעקבות המשט בעזה, הובילו לחשש בקרב המשקיעים. עם זאת, כפי שהודיעה הקבוצה לפני מספר ימים, היא רואה עצמה מחויבת להשלמת הליך ההנפקה.

מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי אמר כי "למרות הרוח הנגדית הקשורה במצב השווקים וההתפתחויות המדיניות מאתמול, מדובר בהבעת אמון סוחפת בקבוצת עזריאלי ואיכויותיה. במהלך השבועות האחרונים השתתפו 107 גופים, קטן כגדול, בהליך המוסדי הגדול ביותר בישראל אי פעם. אנו מחויבים למשקיעים שלנו ומצפים להשלמתה המוצלחת של ההנפקה".

עוד הוסיף עינן כי: "פנינו לציבור ואנו שמחים וגאים לשתפו בהצלחתה של הקבוצה".

יום הגיוס אתמול לווה במתח רב, כראשי עזריאלי החליטו באופן מפתיע כי בעת פתיחת המעטפות ישתתפו רק ארבעת החתמים הגדולים שמובילים את ההנפקה - כלל פיננסים, פועלים אי.בי.אי, לאומי פרטנרס ולידר שוקי הון. עד כה, במרבית הישיבות השתתפו כל 13 גופי החיתום המעורבים בהנפקה. ההחלטה לא התקבלה בעין יפה על ידי יתרת החתמים. בנוסף לכך, הפתיחה של המעטפות התעכבה מתוך המתנה למשקיעים זרים, כשהשתתפותם בהנפקה היתה נמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully