וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי רשת ה.שטרן נחקרו בחשד לעבירות מס

זוהר בלומנקרנץ

1.6.2010 / 18:04

ראשי החברה נחקרו במכס בחשד להשתמטות מתשלום מס של 700 אלף שקל על יבוא תכשיטים. מנכ"ל ה.שטרן, ישראל קורט: "לא עוכבתי לחקירה אלא נשאלתי כחלק מביקורת"

בכירים מחברת התכשיטים ה.שטרן בראשותו של המנכ"ל ישראל קורט, עוכבו אתמול לחקירה תחת אזהרה בחשד למעורבות בהשתמטות מתשלומי מס יבוא על תכשיטים בגובה של כ-700 אלף שקל - כך נודע ל-TheMarker. הבכירים נחקרו במשרדי המכס בנתב"ג בראשותו של רפי גבאי.

מריו לאונרדו קמפר (56) מרחובות, עובד חברת עמילות המכס UTA המטפלת בשחרור הטובין של חברת התכשיטים, נעצר ושוחרר היום בתנאים מגבילים בבית משפט השלום ברמלה. קמפר חשוד בהצהרה כוזבת ובגינה השתמטות מתשלום של מסי יבוא. רשות המסים מסרה כי "בחקירתו הודה קמפר כי פעל בדרך זו, מתוך רשלנות, שכתוצאה ממנה נגרעו המסים".

מבדיקה שנערכה ברשות המסים עולה כי ב-14 מקרים מאז 2007 לא שולמו מסי יבוא כנדרש על ידי חברת התכשיטים. המסמכים שנאספו העידו כי "חברת התכשיטים לא הצהירה על ערך הזהב בתכשיטים שייבאה וכללה רק את ערך עבודת הייצור", ובכך, עפ"י החשד, נגרעו מסי יבוא בסך של כ-700 אלף שקל.

אתמול פתחה יחידת הסמים ויחידת בקרת היבוא במכס נתב"ג בחקירה גלויה, במהלכה כאמור נחקרו ראשי חברת התכשיטים וחברת עמילות המכס. מהחקירה התברר כי כבר בתחילת 2007 "ידעו בחברת התכשיטים כי ערך הזהב לא נכלל בערך לצורכי המכס והעבירו לעמילות המכס מסמך הכולל התראה, לפיו יש להקפיד על תשלום מלוא המסים". החשוד קיבל לרשותו, במסגרת תפקידו, את כל המסמכים הנוגעים לשחרור התכשיטים באותם משלוחים, אולם עפ"י החשד לא טרח להצהיר בשם החברה על עלות הזהב.

מחברת ה.שטרן נמסר בתגובה כי "מדובר בטעות של עמיל מכס שנעשתה בתום לב בשנת 2007. ה. שטרן שילמה את המגיע לפי דרעישת המכס והעמיל. המכס גילה טעות וביקש להשלים את ההפרש הכספי. חברת ה.שטרן שילמה היום את ההפרש.

מנכ"ל ה.שטרן, ישראל קורט, מסר בתגובה: "לא עוכבתי לחקירה בשדה התעופה אלא נשאלתי כחלק מביקורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully