וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת: מפעיל סלולרי חמישי ב-2011

אמיתי זיו

2.6.2010 / 7:40

המשרד מקדם בשיתוף האוצר, הכללת סעיפים בחוק ההסדרים שיאפשרו את כניסתו של מתחרה נוסף לענף. המפעיל החדש ישתמש בתחילה בתשתית קיימת

משרדי התקשורת והאוצר מתכוונים לקדם את כניסתו של מפעיל נוסף לשוק הסלולר הישראלי, באמצעות שורה של רפורמות שייכללו בחוק ההסדרים - כך נודע ל-TheMarker. מדובר במפעיל בעל תשתית מלאה, ולא מפעיל MVNO חסר תשתית, ש"רוכב" על רשתות קיימות של חברות אחרות.

בימים אלה מתחיל ההליך לגיבוש תקציב המדינה הדו-שנתי ל-2011-2012. חוק ההסדרים שיוגש בצמוד להצעת התקציב יכלול פרק מקיף על שוק הסלולר, ויוגדרו בו שורה של רפורמות שיסייעו בקידום כניסתו של מפעיל סלולר נוסף לשוק. הדבר הראשון שיוסדר בחוק ההסדרים הוא הפרקטיקה שנקראת "נדידה פנים-ארצית". מדובר ביכולת של מפעיל חדש להשתמש ברשתות הקיימות של חברות הסלולר כדי להעניק כיסוי ללקוחותיו במקומות שבהם אין לו כיסוי עצמאי. הדבר דומה להסכמים שיש כיום לחברות הסלולר עם חברות מקבילות בחו"ל - כך שהלקוח ממשיך ליהנות משירות וקליטה גם במדינות זרות. פרקטיקה זו היא בעלת חשיבות רבה למפעיל חדש, מכיוון שבשנים הראשונות לפעילותו הוא יקים רשת תקשורת באופן הדרגתי, ויהיה לו קשה לספק ללקוחות כיסוי ארצי באופן מיידי.

עניין נוסף שצפוי להיות מוסדר בחוק ההסדרים הוא פרקטיקה דומה המכונה "שיתוף אתרים". מדובר ביכולת של מפעיל חדש להניח אנטנות על תרנים, שכיום משמשים את סלקום, פרטנר ופלאפון. ההגיון שמאחורי הצעת הרפורמה הזאת דומה לזה שמנחה את הנדידה הפנים-ארצית: לאפשר למפעיל חדש פרישה מהירה של רשת בכיסוי ארצי.

חברת החשמל - חברת תקשורת

חוק ההסדרים יעסוק גם בהגדרת פעילותה של חברת החשמל כחברת תקשורת; יושם דגש על יכולתה של חברת החשמל לספק שירותים לחברת הסלולר החדשה. מדובר בשירותי תמסורת שתעניק חברת החשמל למפעיל הסלולר החדש, על בסיס תשתית הסיבים שלה.

בנוסף, תהיה התייחסות בחוק לסוגיית מתקני הגישה האלחוטיים, שהם אתרי אנטנות קטנים. משרדי הממשלה מעוניינים לקבוע בחוק ההסדרים שמפעיל הסלולר החדש יוכל להקים מתקני גישה אלחוטיים בפטור מלא מתהליכי אישור ובנייה. על פי עמדת המשרדים, מדובר במהלך בעל חשיבות קריטי. שר התקשורת משה כחלון אף התבטא בעניין ואמר שאין תקומה למפעיל סלולרי נוסף בשוק בלא פטור כזה.

בניגוד לשנים קודמות, שבהן פעל משרד התקשורת להוצאת סעיפים בתחום התקשורת מחוק ההסדרים, הפעם נעשה המהלך בהסכמה עם האוצר. הרפורמות שייכללו בחוק ההסדרים ושנועדו להקל על כניסתו של מפעיל סלולר חדש, אמורות להשלים מכרז תדרים חדש שמנסח משרד התקשורת למפעיל סלולר נוסף ויפורסם בעוד כמה שבועות. במכרז ייקבעו הקלות נוספות מהן ייהנה המפעיל הנוסף, כמו פטור מתשלום תמלוגים למדינה ועלות מופחתת של תדרים. אחת המתמודדות הצפויות במכרז היא מירס, שרוצה לשדרג את הרשת שלה ל-GSM, כפי שיש לשלוש חברות הסלולר הגדולות.

פרט לעיסוקו בתחומי הסלולר, יעסוק חוק ההסדרים ברפורמה בתחום השידורים. לאחרונה נכשל האוצר בניסיונו להעביר בוועדת הכלכלה רפורמה מקיפה בתחום זה, הכוללת מעבר משיטה של רישיונות לזיכיונות בטלוויזיה המסחרית, חיוב של חברות הכבלים והלוויין בשיווק חבילת שידורים צרה, ומתן רישיון לפרסם בפלטפורמות אלה. כעת מתכוון האוצר להעביר את הרפורמה האמורה באמצעות חוק ההסדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully