וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: בנק לאומי בוחר דירקטורים חדשים

אתי אפללו

2.6.2010 / 9:40

מקור משפטי בכיר על ההליך לבחירת דירקטורים חדשים בלאומי: "ועדת המניות היא היחידה שמציגה הרכב לאחר שבדקה את הערך של השילוב בין המועמדים"

"בסוף גם קבוצה כמו ברצלונה לא נבנית מעשרה כוכבים כמו מסי. צריך שיהיה הרכב מסוים שהוא ההרכב המנצח. ועדת המניות היא היחידה שמציגה הרכב, שבאה ואומרת, בדקנו לא רק את התאמתו של כל מועמד בנפרד אלא גם את הערך של השילוב ביניהם" - כך מתאר מקור בכיר במערכת המשפטית את ההליך לבחירת המועמדים החדשים לדירקטוריון לאומי.

היום בשעה 10 וחצי תתכנס אסיפת בעלי המניות של לאומי שבה ייבחרו חמשת חברי הדירקטוריון החדשים. בימים האחרונים מסתמן כי מועמדיה של המדינה, הם אלו שיזכו לרוב יחסי מבין המתמודדים השונים.

ככל הנראה, קבוצת דלק תתמוך רק בחמשת המועמדים שמציעה המדינה. אלפרד אקירוב, שמחזיק ב-5% ממניות הבנק, טרם החליט אם ישתתף בהצבעה, אך אם יצביע יתמוך בחמשת מועמדי המדינה בלבד. בקבוצת עזריאלי היו עסוקים בימים האחרונים בהנפקה, ויחליטו ברגע האחרון במי לתמוך.

הגופים המוסדיים - כלל, הראל עמיתים ופסגות - יצביעו למספר רב של מועמדים וצפויים לתמוך במועמדי המדינה. גופים אלו עשויים לתמוך גם במועמדים נוספים. דווקא בקרב בתי ההשקעות הקטנים, המועמדים העצמאיים זוכים לתמיכה גדולה יותר. כמה בתי השקעות קטנים לא יצביעו בעד כל מועמדיה של המדינה. איש העסקים שלמה אליהו - בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בבנק, החליט שלא להשתתף בהצבעה.

"המוסדיים מחליטים שלא להחליט"

"במצב דברים נורמלי, בעל השליטה מציע רשימה של דירקטורים, מקור אחר מציע רשימה חלופית ובעלי המניות מתלבטים בין שתי הנהלות חלופיות. יש עשרה בנקאים עם רזומה מכובד, אם מוסד רוצה להצביע רק לאחד, איך הוא מחליט מי טוב ומי לא?", אמר המקור המשפטי הבכיר. "המוסדיים אכן מחליטים שלא להחליט, וזו בעיה. מצד שני צריך להבין גם אותם. המצב שנוצר כאן ייחודי, זה כבר לא מרוץ לדירקטוריון אלא טקס הדלקת משואות. כל אדם לעצמו".

המועמדים מגיעים מחר לקו הסיום, לאחר שבועות שבהם ניסו להשיג את תמיכת המוסדיים. המועמדים העצמאיים אופטימיים, אך ההחלטה של המוסדיים הגדולים להצביע בעבורם בנוסף למועמדי המדינה, מתקבלת מעט באכזבה.

איזי תפוחי, אחד המועמדים העצמאיים שצפוי לקבל קולות לא מעטים מגופים מוסדיים, מסכם ואומר: "אני רוצה להאמין שהגופים המוסדיים והמשקיעים המחזיקים ביותר מ-80% מהמניות ישכילו לנצל את הזדמנות הפז ולהכניס דירקטורים לראשות הבנק מעבר לדירקטורים שהממשלה כבר מחזיקה בבנק".

זאב לבנברג, גם הוא מועמד עצמאי, אומר כי "יכולה להיות חגיגה לממשל תאגידי ואקטיביזים מוסדי. אני מאמין שהניסיון, שלא מומש במלואו, יקבל נפח גדול בעתיד".

יעקב גולדמן שמסיים כהונה כדירקטור ומתמודד הפעם כמועמד עצמאי אומר כי "נדרשת מהמוסדיים התייחסות קצת יותר ממוקדת לגבי המועמדים, ולשאלה את מי הם רוצים לראות כדירקטורים בבנק על מנת לבנות דירקטוריון יציב מקצועי ואמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully