וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: המשק יצמח השנה ב-3.5%

מוטי בסוק

2.6.2010 / 8:30

מנכ"ל האוצר חיים שני: "יש לעמוד ביעדי הגירעון - לנו אין מי שיציל אותנו במשבר כלכלי". שר האוצר יובל שטייניץ: "ישראל בשלה למעגל צמיחה חדש"

מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, העריך אמש כי המשק יצמח ב-2010 בשיעור שבין 3.5% ל-3.7%, וכי הגירעון בתקציב השנה יהיה קרוב ל-4.5%. שני, שדיבר בכנס השנתי השלישי של אגף הממונה על השכר באוצר, הוסיף כי המדינה תעשה הכל כדי לעמוד ביעדי הגרעון שלה ל-2011 (3%) ול-2012 (2%). "לנו אין מי שיציל אותנו במשבר כלכלי", אמר.

לדברי שני, האוצר יתחיל לעבוד מהשבוע הבא מול משרדי הממשלה על תקציב המדינה לשנתיים הקרובות. שני התייחס גם לסוגיית שכר הבכירים במשק, וטען כי יש להציב יעדים ומדדים גם במגזר הציבורי, בוודאי למנהלים. במקביל, יש למצוא את הדרך לתגמול כספי למנהלים מצטיינים גם בשרות הציבורי, מהלך שיתרום לצמיחה. שר האוצר יובל שטייניץ אמר בכנס כי ישראל חייבת לייצר מעגל צמיחה חדש. "נוצרו התנאים לכך מבחינת המשק ומבחינת המעמד הבינלאומי שלנו עם קבלתנו ל-OECD". שטייניץ הוסיף כי בחודשים הקרובים ישים משרדו דגש מיוחד על טיפוח נושא המצוינות והגמישות במגזר הציבורי, כמנוף לצמיחת המשק.

"בשנה האחרונה השכר נשחק בכל העולם, להוציא ישראל. שילוב הידיים בין האוצר, ההסתדרות והמעסיקים בשנה האחרונה, שסייע לישראל לעבור בצורה חלקה את המשבר הגלובלי, חייב להימשך, כדי שנוכל להתגבר על המשברים החדשים בעולם".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הביע תקווה כי המו"מ בין האוצר להסתדרות על הסכם שכר חדש במגזר הציבורי יהיה הראשון שיסתיים בצורה חיובית מבלי שיהיה צורך לנקוט את נשק השביתה.

אילן לוין, ראש אגף השכר באוצר, ציין כי בחברה המערבית של היום, עם רמות שכר ופערים חברתיים גוברים, על השירות הציבורי בישראל להבטיח רמת שירותים גבוהה לכל אזרחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully