וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות אירופה

הדר תדמור

2.6.2010 / 10:54

המשקיעים ממשיכים לחשוש ממשבר החובות והבורסות המובילות מורות על ירידות: בורסת לונדון יורדת ב-1%, פרנקפורט נחלשת ב-0.6% ובורסת פאריס מאבדת 1.3%

מגמת ירידות נרשמת בבורסות אירופה, בהובלת מניות מגזר האנרגיה. בורסת לונדון יורדת ב-1%, פרנקפורט נחלשת ב-0.6% ובורסת פאריס מאבדת 1.3%.

ירידות נרשמות במניות מגזר האנרגיה בהובלת מניית BP. מניית BP יורדת ב-1.6%. מניית טוטאל, חברת הנפט הצרפתית, מפסידה 1.2%. מניית רפסול נחלשת ב-0.8%.

מנכ"ל BP ייפגש עם בעלי המניות של החברה בימים הקרובים במטרה להרגיעם, לאחר שמניית החברה צנחה ב-14% ביום אחד ועוררה חששות ליכולתה להמשיך להתקיים, על רקע חקירה פלילית שנפתחה נגדה בארה"ב בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו.

מניית BP צנחה אתמול ב-13.9% בלונדון, הירידה החדה ביותר שלה מזה 18 שנים, ושווי השוק של החברה נחתך ב-17 מיליארד דולר ביום אחד, בעקבות הודאתה של BP כי נכשלה בניסיונותיה לבלום את דליפת הנפט במפרץ מקסיקו.

סיבה נוספת לירידות במניות מגזר האנרגיה היא הירידה במחיר הנפט. מחירי החוזים על הנפט למסירה ביולי יורדים ב-0.2% ונסחרים ב-72.49 דולר לחבית במסחר האלקטרוני ניו יורק. מניית BP יורדת ב-1.6%. מניית טוטאל, חברת הנפט הצרפתית, יורדת ב-1.2%. מניית רפסול יורדת ב-0.8%.

ירידות נרשמות גם במניות מגזר הבנקים, לאחר אזהרת הבנק המרכזי של אירופה מוקדם יותר השבוע כי הבנקים עלולים לחוות גם נוסף של מחיקות ערכי נכסים. מניית קרדי אגריקול יורדת ב-1%. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד יורדת ב-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully