וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה צריכה למכור את אחזקותיה בלאומי"

אתי אפללו

2.6.2010 / 13:00

המועמד לדירקטוריון הבנק איזי תפוחי, אמר כי הוא תומך בהמשך ההפרטה של הבנק. בשעה זו מתכנסת האסיפה הכללית השנתית של בנק לאומי, ועל סדר היום - בחירה של 5 חברי הדירקטוריון

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר עריכה: יאיר דניאל)

בשעות אלו מתכנסת האסיפה הכללית השנתית של בנק לאומי, ועל סדר היום - בחירה של 5 חברי הדירקטריון. בזה אחר זה עולים המועמדים להציג את עצמם - וסך הכל עומדים לבחירה 25 מועמדים. 5 מועמדים הם מועמדיה של המדינה, ויתר מועמדים עצמאיים.

המועמדים שעולים מציגים את עצמם, את נסיונם הרלוונטי, ומה עמדתם לגבי נושאים שונים הקשורים לבנק. הצגה תמציתית זו מסכמת שבועות של התרוצצויות בין המשקיעים המוסדיים השונים. "צריך מבוגר אחראי בבנק" מציין המועמד ד"ר הלפרין, המועמד המבוגר ביותר. הלפרין ציין שאמנם יש לו תמונה שבה הוא לוחץ את ידו של אלברט איינשטיין, אבל מנגד, הוא משתתף מעל ל-40 שנה בצליחת הכנרת, ומלמד באקדמיה מעל ל-50 שנה.

המועמד איזי תפוחי שהציג עצמו אחרון, כיוון ששמו מתחיל באות ת', ציין כי שעלה לארץ מאוסטרליה ועיברת את שמו לתפוחי, אולי הוא עשה טעות והיה צריך לבחור באגסי - ולו רק בשביל לעלות ראשון לבמה. בנימה רצינית יותר ציין תפוחי כי הוא תומך בהמשך ההפרטה של הבנק, וכי המדינה צריכה למכור את אחזקותיה בו: "המדינה צריכה לעסוק בניהול המדינה, לפעמים היא עושה זאת טוב ולפעמים פחות, בעניינים עסקיים אין לה יתרון".

המועמד העצמאי עמוס ספיר קרא לתקן את התקנון כך שיהיה ניתן להצביע אך ורק עבור 5 מועמדים: "זה אבסורד שגוף מוסדי יצביע בעד 24 מועמדים, אין לזה משמעות", ציין. במסגרת האסיפה הכללית הוצגו גם דו"חותיו הכספיים השנתיים של הבנק לשנת 2009 על ידי המנכ"ל גליה מאור, וכן הועמדו להצבעה תנאי הפרישה של יו"ר הבנק איתן רף בהיקף של כ 5 מליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully