וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק פסגות: שני מנהלים בדויטשה בנק נחקרו

אתי אפללו

2.6.2010 / 18:04

שני מנהלים לשעבר בדויטשה בנק נחקרו ברשות ני"ע בפרשת הרצת ניירות הערך בפסגות: אהרון נבון, וסער ויינטראוב שוחררו בתנאים מגבילים לאחר שהובאו בפני שופט בבית משפט השלום בת"א

אהרון נבון וסער ויינטראוב, שני מנהלים לשעבר בדויטשה בנק, שוחררו בתנאים מגבילים לאחר שנחקרו ברשות ני"ע בנוגע לפרשת הרצת ניירות הערך בפסגות.

בנספח לבקשת המעצר צוין כי מממצאי החקירה עולה "שביום 4 בספטמבר 2007 נערך מכרז החלף בו השתתף חשבון הנוסטרו של פסגות אשר נוהל על ידי החשודים דוד אדרי ושי בן דוד שנעצרו בעבר בפרשה, באמצעות עושה השוק דויטשה בנק – ובו פעלו החשודים ויינטראוב ונבון.

"מהחקירה עולה כי בימים שקדמו למכרז ההחלף, חשבון הנוסטרו של פסגות פעל להורדת השער של הניירות אותם היה מעוניין לקבל מהאוצר. זאת נעשה על ידי מכירות אגרסיביות של ניירות אלה במהלך המסחר ובשלב הנעילה, ובמקביל, הועלה השער של אג"ח גליל 5501, אותו היה מעוניין בית ההשקעות למסור לאוצר במסגרת המכרז.

"עוד נמצא כי טרם המכרז אדרי, וינטראוב ונבון פעלו במסחר יחדיו באופן תרמיתי ועל פי תוכנית פעולה קבועה מראש, שמטרתה הורדת שער אג"ח ממש"ק (ממשלתי קצר) 217 אותה ביקשו נבון ווינטראוב לקבל במכרז החלף (עבור דויטשה) ואדרי ובן –דוד (עבור פסגות) ע"י מכירות אגרסיביות של נייר זה. זאת, כאשר במקביל אדרי פעל באופן תרמיתי להעלאת שער אג"ח גליל 5501 אותו יש למסור לאוצר כנגד אג"ח ממש"ק 217.

"כדי לממש תוכנית זו פעלו נבון ווינטראוב במכירות אג"ח ממש"ק 217 בהיקף של כ-300 מליון שקל ביום שלפני המכרז, וביום המכרז עצמו ועד דקות ספורות לפני מועד סגירת מחיר הנייר למכרז. בנוסף, אדרי ובן דוד פעלו אף הם למכירת אג"ח ממש"ק 217 בהיקף של עשרות מיליוני שקל. כתוצאה מהפעילות המתואמת ירד שער אג"ח ממש"ק 217. במקביל, אדרי פעל להעלאת שער אג"ח גליל 5501 בימים שלפני המכרז ועד דקות ספורות לפני מועד סגירת מחיר הנייר למכרז.

ברשות ניירות ערך מציינים כי כתוצאה מפעילות תרמיתית זו, נבון ווינטראוב הרוויחו עבור דויטשה בנק (ישראל) סכום של מליוני שקלים. אדרי ובן דוד הרוויחו עבור פסגות סכום גבוה לאין ערוך של מליוני שקלים, גם כתוצאה מפעילות תרמיתית בניירות אחרים בנוסף למתואר לעיל'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully