וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה להחרים קו הפלגות לקפריסין

זוהר בלומנקרנץ

3.6.2010 / 17:30

לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון קוראת להחרים את הקו לחלק הטורקי של האי במחאה על התנהלות טורקיה כלפי ישראל. "אין לתת לגיטמציה לטורקים"

לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון קוראת להחרים את קו ההפלגות החדש מישראל לקפריסין הטורקית, שצפוי להיפתח בתחילת השבוע הבא (6 ביוני). זאת במחאה על התנהלות טורקיה כלפי ישראל במשבר משט הספינות לעזה.

"במתן לגיטימציה להפלגות לחלקו הטורקי של האי קפריסין, אנו פוגעים בחברות התיירות והספנות הישראליות. בכך אנו נותנים לגיטימציה לתיירות בחלקו הטורקי של האי השכן הנשלט על ידי מדינה שהפכה למדינה עוינת בשנתיים האחרונות", כך אמר ל-TheMarker ישעיהו פטוקה, ראש לשכת הקישור בעיריית חיפה.

לפני כשבועיים נפתחה לדבריו, בדרך העצמאות בחיפה, הרחוב הראשי בעיר התחתית, סוכנות נסיעות חדשה בשם "אלגרה ספנות". החברה מפרסמת שהיא תתחיל להפעיל ב-6 ביוני מעבורת מחיפה לפמגוסטה וכן תשווק חבילות נופש. המעבורת תפליג 3 פעמים בשבוע.

"מה שלא כתוב ומוסבר הוא שפמגוסטה נמצאת בשטח שנכבש בקפריסין על ידי הטורקים ב-1974. ברצוני להדגיש שמדינת ישראל החליטה לדחות את פנייתה של טורקיה ולא לפתוח נציגות דיפלומטית בקפריסין הטורקית. בשנת 1983 הכריזה 'הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין' על עצמאותה, אך אף מדינה מלבד טורקיה לא הכירה בה", המשיך ואמר פטוקה.

כבר עתה פועלות מחיפה, לדברי פטוקה, 2 אוניות נוסעים בבעלות ישראלית של חברת מנו ספנות המפליגות לכל הנמלים בים התיכון. כמו כן, פועלות עוד אוניות נוסעים בשם "מג'יק 1" המופעלת על ידי חברת תיירות ישראלית אחרת והיוצאת מנמל אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully