וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי נכנס לבורסה

מיכאל רוכוורגר

3.6.2010 / 17:55

קבוצת עזריאלי השלימה את השלב הציבורי של הנפקת מניותיה לציבור בהיקף של 21% ותחל להיסחר במדד ת"א 100 לפי שווי שוק של כ-9.5 מיליארד שקל אחרי הכסף

קבוצת עזריאלי, שבשליטת דוד עזריאלי, השלימה היום את השלב הציבורי של הנפקת מניותיה לציבור בהיקף של 21%. זאת במסגרת ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם של חברה פרטית שנערכה בבורסה בתל אביב.

עזריאלי המנוהלת על ידי מנחם עינן גייסה בשלב הציבורי כ-300 מיליון שקל. בסך הכל גייסה הקבוצה כ-2 מיליארד שקל, ומיום שני הקרוב תחל להיסחר במדד ת"א 100 לפי שווי שוק של כ-9.5 מיליארד שקל אחרי הכסף.

מדובר באכזבה מסוימת. התוכנית המקורית היתה לגייס כ-2.7 מיליארד שקל לפי שווי חברה של כ-8.1 מיליארד שקל. גיוס זה היה מבטיח לקבוצה כניסה למדד ת"א 25 (המעו"ף) היוקרתי. אולם תוכנית זו השתבשה בעקבות האירועים שהתרחשו בשווקים בימים האחרונים.

את ההנפקה הוביל קונסורציום החתמים שכלל את כלל פיננסים, פועלים אי.בי.אי, לאומי פרטנרס ולידר שוקי הון. גיזה זינגר אבן שימשה כיועץ כלכלי של ההנפקה.

עם השלמת ההנפקה אמר דוד עזריאלי: "אני גאה ונרגש שמעתה במפעל חיי שותף הציבור הישראלי, אשר נתן בנו אמון בתקופה כל כך מאתגרת, זאת למרות כל החששות שליוו את התקופה האחרונה. אני רואה בציבור הישראלי שותף מלא ואמיתי לעשייה ולהצלחה שבדרך".

מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי, אמר הערב: "תהליך ההנפקה היה מאתגר במיוחד. מעולם לא בוצעה הנפקת מניות של חברה בבעלות פרטית בישראל בסדר גודל שכזה. הצלחת ההנפקה מתעצמת נוכח מצב השווקים והארועים המדיניים הביטחוניים, אשר הציבו בפנינו אתגר גדול יותר. לאורך כל ההנפקה היינו נחושים להשלימה, למרות הרוח הנגדית וזאת מתוך אמונה כי קבוצה שנבנתה מתוך ראייה לטווח ארוך, צריכה להסתכל מעבר לאופק ולא להיות מושפעת מארועים מזדמנים.

"ברצוני להודות למשקיעים המוסדיים על האמון בקבוצה, בבעליה ובמנהליה ועל האמון של הציבור הישראלי במפעל חייו של דוד עזריאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully