וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות

נמרוד הלפרן

4.6.2010 / 19:18

על רקע הודעות ממשלת הונגריה כי ייתכן ותיאלץ להגיע לחדלות פירעון, בורסות היבשת ננעלו בירידות חדות: לונדון נסגרה בירידה של 1.6%, פרנקפורט נסוגה ב-1.9% ופאריס ירדה ב-2.9%

בורסות אירופה נסגרו בירידות חדות על רקע חששות מפני החרפת משבר החוב האירופי לאחר שממשלת הונגריה הזהירה כי ייתכן שתיאלץ להגיע לחדלות פירעון, ובעקבות נתוני מאכזבים שפורסמו היום בשוק התעסוקה בארה"ב. מניות הפיננסים הובילו את הירידות.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.6%; פרנקפורט נסוגה ב-1.9%; פאריס ירדה ב-2.9%; מדריד ומילאנו נפלו בקרוב ל-4%; בורסת יוון צללה ב-5%; בורסת הונגריה נפלה ביותר מ-3%; בורסת אוסטריה וצ'כיה נפלו ביותר מ-4%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.8%, וקיזז בכך את עלייתו השבועית ל-0.1%. המדד נמוך כעת ב-10% מהשיא של שנת 2010 שרשם ב-15 באפריל.

ממשלת הונגריה הזהירה היום כי הכלכלה המקומית נמצאת במצב מאוד קשה וכי אין לפסול אפשרות כי המדינה תיאלץ להגיע לחדלות פירעון. המטבע ההונגרי, הפורינט, נופל ביותר מ-2% מול היורו לשפל של שנה.

דובר של ראש ממשלת הונגריה הטרי, ויקטור אורבן, מסר היום כי הכלכלה נמצאת ב"מצב קשה ביותר" לאחר שהתברר כי הממשלה הקודמת סילפה נתונים על מצב הכלכלה המקומית. במסיבת עיתונאים שנערכה היום בבודפשט ציין דובר הממשלה כי "לא יהיה זה מוגזם" לדבר על חדלות פירעון.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי כי 431 אלף משרות נוספו לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש שעבר, מרביתן בגין גיוס עובדים זמניים למפקד אוכלוסין של ארה"ב. כלכלנים צפו גידול חד באופן ניכר של 513 אלף משרות.

מניות הפיננסים הובילו את הירידות היום באירופה. סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, נפל בקרוב ל-8% על רקע דיווח של ערוץ CNBC על שמועות כי הבנק רשם הפסדים כבדים עקב חשיפתו לשוק הנגזרים. אוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה, נפל בקרוב ל-6%; הבנקים הגדולים בספרד, סנטנדר ו-BBVA, נפלו ביותר מ-6%. בבריטניה, נפלו בנק ברקליס ורויאל בנק אוף סקוטלנד ביותר מ-5%. הבנק השווייצי קרדיט סוויס, בו מושקע נוחי דנקנר, נפל בקרוב ל-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully