וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להתמקד במניות נבחרות ופחות במדדים"

ליאור זנו

4.6.2010 / 15:00

בבנק הפועלים טוענים כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עלתה אך סבורים כי האירועים האחרונים הינם בעלי השפעה קצרת טווח. בנק לאומי: "המסחר יתנהל בתנודתיות חריפה"

שבוע המסחר האחרון בבורסה שבאחד העם היה סוער במיוחד. אירועי המשט בתחילת השבוע והמשך החששות ממשבר באירופה גררו את הבורסה להציג ירידות, אך עליות בארה"ב וההתפתחויות האחרונות במגזר חיפושי הנפט השיבו את אופטימיות המשקיעים בסוף השבוע.

"רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עלתה לאחרונה, לאור אי ודאות גלובלית והתפתחויות בזירה המדינית, שמגבירים את רמת העצבנות של המשקיעים. אנו סבורים כי האירועים הללו הינם בעלי השפעה קצרת טווח, בעוד שבראיה ארוכת טווח מה שיתן את הטון זו הכלכלה - המשך השיפור בתוצאות החברות, לצד שיפור מאקרו כלכלי של המשק הישראלי" - כך מעודד ירון פרידמן, מחטיבת המחקר של בנק הפועלים.

השבוע הסתיימה עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2010. "בחלוקה ענפית, הענפים שהציגו שיפור ניכר בתוצאות היו הבנקים, הביטוח, סקטור הטכנולוגיה - בו רבות מהחברות הפתיעו לטובה (אם כי בחלקן ניתנו תחזיות מאכזבות להמשך השנה), ענף המזון, ענף התקשורת וכי"ל ומכתשים אגן", כותבת הבוקר עינת סקורניק מיחידת המחקר של בנק לאומי, אך מציינת גם כי "מנגד, בסקטור הנדל"ן דיווחו רבות מהחברות על תוצאות חלשות, בעיקר אלו החשופות לאירופה, אלביט מערכות - אכזבה ברמת הרווחיות ובז"ן - דיווחה על מרווח זקוק נמוך מהצפוי וסיימה בהפסד."

בפועלים ממשיכים להמליץ "למקד את התיק המנייתי בעיקר במניות נבחרות, ופחות במדדים. מבין המניות, אנו סבורים כי ישנה כיום עדיפות לחברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן לחברות המוטות לשוק המקומי, כגון חברות התקשורת בזק, המסחר שופרסל, דלק רכב, רבוע כחול, ויצרניות המזון כגון שטראוס. לקוחות בעלי אורך נשימה, יכולים להשקיע גם במניות בעלות סיכון גבוה יותר, כגון נייס, חברות הנדל"ן המניב הפעילות בישראל ריט 1, בריטיש ישראל ועוד".

בבנק לאומי מעריכים כי ברבעון הבא תבוא הצמיחה הכלכלית לידי ביטוי גם בתוצאות החברות, אם כי הקצב עשוי להתמתן. לגבי שוק ההון בתקופה הקרובה, מעריכים בבנק כי "בטווח הקצר יושפע השוק ממשבר האמון בתוכנית האירופית והמסחר יתנהל תוך תנודתיות חריפה. הדבר מקבל משנה תוקף נוכח ההתפתחויות הגיאופוליטיות החדשות".

השוק הסולידי

"משקיעים אשר חוששים מעלייה חדה בתוואי הריבית יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר" כותבים בבנק לאומי ומוסיפים כי בשל ציפיות השוק לאינפלציה הגבוהה מהערכת הבנק, מעניקים בלאומי עדיפות לאפיק השקלי על פני זה הצמוד.

בלאומי מוסיפים כי "הצפי לתוואי העלאות ריבית ארוך ומתון, הריבית השוטפת המתקבלת על איגרות החוב לטווח הבינוני-ארוך והצפי להמשכם של גיוסי חוב ממשלתיים נמוכים בשנה הקרובה תומכים בהעדפת ההשקעה באיגרות החוב לטווח הבינוני-ארוך". בלאומי ממשיכים להסתייג מהשקעה באג"ח קונצרני "למרות התיקון שחל בתקופה האחרונה, פרמיית הסיכון הכרוכה בהשקעה באפיק זה עודנה נמוכה ולפיכך רמת התשואות הקיימת בו אינה מפצה דיה".

אורלי ניר מבנק הפועלים מעריכה כי "רמת התשואות הנמוכה הגלומה באג"ח הממשלתיות מפחיתה במידה רבה את כדאיות ההשקעה בהן, ומצדיקה שמירה על רכיב הנזילות בתיק באמצעות השקעה במק"מ". ניר מעריכה בנוסף כי הצפי לעליית ריבית מתונה בשנה הקרובה אינו תומך בהשקעה בגילונים בתקופה הנוכחית, וכי גם השחרים הקצרים אינם אטרקטיביים להשקעה.

מנגד, ממליצים בהפועלים על השקעה בשחרים במח"מ בינוני, עקב הערכתם כי "נתוני מקרו חיוביים יתמכו בעליית תשואות מתונה בלבד בשחרים הארוכים והפיצוי עבור הארכת המח"מ נמוך יחסית". כמו כן, ממליצים בהפועלים על השקעה באג"ח קונצרניים קצרים המדורגים גבוה (מעל AA-), בהתחשב בתוספת התשואות הגלומה בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully