וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר נגד הפחתת דמי הקישוריות

אמיתי זיו

5.6.2010 / 21:35

חברת התקשורת מגבירה את מאבקה נגד רפורמת הורדת הקישוריות שמתכנן משרד התקשורת. פרטנר: "ההכנסות יצנחו ב-30% - וניאלץ לפגוע בשירות הלקוחות"

פרטנר מגבירה את המאבק שלה נגד רפורמת הורדת הקישוריות המתוכננת על ידי משרד התקשורת. על אף קיומו של שימוע בנושא הקישוריות, העבירה ביום חמישי האחרון פרטנר מכתב למשרד התקשורת בו היא דורשת דיון ציבורי רציני ומעמיק ברפורמה המתוכננת.

פרטנר מציעה להקים את "ועדת גרונאו 2" לנושא הקישוריות או להטיל על ועדת חייק, ועדה שהקים משרד התקשורת לאחרונה לבחינת השוק הנייח, לטפל גם בנושא הקישוריות הסלולרית.

פרטנר מחריפה את המאבק ברפרומת הקישוריות. המכתב שהעבירה החברה הוא חריף בניסוחו. עיקר טיעוניה של פרטנר הם שלרפורמת הקישוריות ישנן השפעות מרחיקות לכת על שוק התקשורת כולו אך משרד התקשורת לא עשה עבודת מאקרו מספקת טרם ההכרזה על הרפורמה. בשוק הנייח הוקמה ועדת חייק לבצע עבודת עומק כזו, ועדה יורשת לוועדה גרונאו הקודמת, אך בשוק הסלולר לא הוקמה ועדה כזו – טוענת פרטנר.

בפרטנר חוששים ממעבר לשיחות קוויות

טיעוניה של פרטנר נשענים גם על השוואת בין לאומיות: במדינות שונות נהוג יחס של 1:12 בין מחיר הקישוריות הנייחת לבין מחיר הקישוריות הניידת. בישראל, אומרת החברה, היחס הוא מתון יותר, לרעת החברות, ועומד כבר היום על 1:7. אחרי רפורמת הקישוריות היחס בין מחיר הקישוריות הנייחת לניידת יעמוד על כמעט 1:1 – מה שלא קרה בשום מקום בעולם.

פרטנר חוששת מהסתה גדולה של שיחות מהנייד לקווי מה שיחתוך את הכנסות חברות הסלולר ב-30%. במצב עניינים זה חברות הסלולר יהיו מוכרחות לפגוע בשירות הלקוחות שלהן ובכיסוי ההנדסי. פרטנר חוזרת כמובן על הטיעון שהורדת הקישוריות המתוכננת בישראל היא העמוקה והחדה שנעשתה בעולם.

מישור טיעונים שלישי, שנשמע גם מחברות הסלולר האחרות, הוא ברמת המיקרו: שהעבודה הכלכלית של חברת NERA, שעלייה מתבסס משרד התקשורת ברפרומת הקישוריות, היא עבודה מרושלת, לא מעמיקה ומלאה בטעויות חישוביות.

כזכור, לפני מספר שבועות הכריז משרד התקשורת על רפורמה בדמי הקישוריות – המחיר המשולם על כל דקת שיחה שיוצאת ממפעילה סלולרית אחת לשנייה. המשרד בדק והחליט שהקישוריות שעומדת היום על 25 אגורות לדקה צריכה לרדת באופן חד כבר באוגוסט הקרוב למחיר של 4 אגורות לדקה – על בסיס העלות האמיתית שלה.

משרד התקשורת ליווה את ההכרזה על "שימוע הקישוריות" בפרסום שתי עבודות כלכליות, הראשונה של אסף כהן, סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת שסקר את כשלי השוק שנובעים מדמי הקישוריות הנוכחיים, והשנייה של חברת NERA, שבדקה את העלות האמיתית של העברת שיחה ברשת סלולר בישראל. מסיבות אלה, והיות וממילא מתקיים שימוע בנושא היקשוריות בו יש לפרטנר פתחון פה, דרישתה של פרטנר לא צפוי להתקבל ולמעשה היא התקבלה במשרד בלא מעט ביקורת. ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: “נלמד את הפנייה ונגיב לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully