וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: לא עומדים בפני חדלות פירעון

6.6.2010 / 8:41

לאחר ששמועות על התמוטטות הכלכלה ההונגרית הביאו לצניחה של יותר מ-3% במדדים בניו יורק, מרגיעה הממשלה: "מחוייבים לעמידה ביעד גירעון של 3.8% מהתמ"ג שנקבע על ידי הממשל"

ממשלת הונגריה ניסתה להרגיע את חששות המשקיעים ביום שבת, וסתרה דברים שאמר דובר הממשלה, לפיהם הונגריה קרובה לחדלות פירעון. שר הפנים מיהלי וארגה, לשעבר שר האוצר, אמר כי הדיבורים על חדלות פירעון הם מוגזמים, ואם הם מגיעים מפיו של עמית שלי, זה מצער מאוד". וארגה הוסיף ואמר כי אין מקום להשוואה בין הונגריה למדינות אחרות אשר מחיר ביטוח האג"ח שלהן גבוה.

ביומיים האחרונים טילטלו בכירים בממשלת הונגריה את השווקים, כאשר טענו שהממשלה הקודמת זייפה נתונים כלכליים ומאזנים, וכי הונגריה הולכת בדרכה של יוון.

דוברו של ראש ממשלת הונגריה הטרי ויקטור אורבן מסר כי "הכלכלה נמצאת במצב חמור ביותר", לאחר שהתברר כי הממשלה הקודמת סילפה נתונים על התקציב. במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שישי בבודפשט ציין הדובר כי, "לא יהיה זה מוגזם לדבר על חדלות פירעון... הממשלה הקודמת זייפה נתונים כמו שיוון זייפה נתונים".

וארגה, החבר בממשלה הטרייה שמורכבת ממפלגות הימין והמרכז, אמר כי הממשלה מחויבת לעמידה ביעד גירעון של 3.8% מהתמ"ג שנקבע על ידי הממשל הקודם, וכי הונגריה תנקוט צעדים "מיידיים ובהולים ככל הנדרש

השווקים נפלו חדות בעקבות הערותיו של אורבן, שלהם קדמו דברים שאמר סגן יו"ר מפלגת השלטון, לאיוש קושה, צוטט באומרו כי מצבה הפיננסי של הונגריה גרוע ממה שדווח.

פרשנים רבים טוענים כי מצבה של הונגריה שפיר ממה שנדמה לפי דברי הממשלה, וכי ייתכן שמדובר בתמרון פוליטי. יו"ר קרן המטבע הבינ"ל דומיניק שטראוס קאהן אמר כי הוא מופתע מדברי נציגי הממשלה. נציב הכלכלה באיחוד האירופי, אולי רן, אמר כי הונגריה ביצעה התקדמות רצינית וכי טענות בדבר חדלות פירעון הן מטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully