וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "להיערך להשפעות המשבר באירופה"

טל לוי

6.6.2010 / 14:48

משרד האוצר מעדן את תחזית הצמיחה: תסתכם ב-3.8% ב-2011 וב-4% ב-2012, בדומה לתחזיות בנק ישראל. נתניהו: "יש ליצור מדיניות מוטת צמיחה - השווקים הופכים קשים יותר לייצוא"

הצמיחה במשק תגיע ל-3.8% בשנת 2011 ול-4% בשנת 2012. כך העריך בצהריים שר האוצר יובל שטייניץ בהופיעו בישיבת הממשלה. לדבריו, תחזית הצמיחה המעודכנת לשנת 2010 הינה 3.6%.

שטייניץ אמר כי תחזיות הצמיחה שלנו משדרות אופטימיות זהירה. אנו מאמינים ביכולתה של הכלכלה הישראלית לצמוח כפי שנחלצה באופן מרשים מהמשבר העולמי. בתוכניות הכלכליות שאנו מגבשים נעשה כל שביכולתינו כדי לחזק את מנועי הצמיחה. יחד עם זאת עדיין קיימת אי ודאות בעולם והדבר בא לידי ביטוי גם במשבר באירופה. אנו רואים כיצד מדינות כמו יוון, פורטוגל, ספרד ואפילו אירלנד, מקצצות שכר במגזר הציבורי ומבצעות קיצוצים בתקציב. במדינות אלה ואף בבריטניה אף מעלים מסים על מנת להתמודד עם החובות הממשלתיים".



שטייניץ הוסיף כי "הממשלה מאמינה בכלכלה הישראלית ובחוסנה והיא תגדיל בשנת 2011 את ההוצאה הממשלתית ב-2.66% בעקבות הכלל הפיסקלי החדש שגובש על ידי האוצר, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה ואושר על ידי הכנסת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מצבה של ישראל טוב יותר באופן יחסי ממדינות מפותחות אחרות בשל שורה של שינויים שהביאו לריסון יחסי בהוצאות ויצירת תנאים טובים יותר לסקטור הפרטי להשקיע במשק ולעבוד, בין היתר בשל הפחתת שיעורי המס".

נתניהו אמר כי "צריך כעת להיערך לעתיד לנוכח המשבר באירופה וליצור מדיניות מוטת צמיחה. השווקים העיקריים שלנו הופכים קשים יותר ליצוא וצריך לראות איך נוכל לעודד גמישות וכדאיות ביצוא של הסקטור הפרטי. זוהי משימה קשה הזקוקה ליוזמות רבות כמו שינוי הבירוקרטיה, ועוד פעילויות רבות שלא יבואו מהגדלת ההוצאה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully