וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק פסגות: ראיות חדשות להרצת מניות

נועם בר

6.6.2010 / 13:03

בית משפט השלום בת"א הטיל ביום חמישי ערבות ותנאים מגבילים על מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס. הרשות מבקשת להטיל צו עיכוב יציאה מהארץ וערבות עצמית בסך מיליון שקל

בית משפט השלום בתל אביב הטיל ביום חמישי ערבות ותנאים מגבילים על מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, ועל מנכ"ל חברת הבת פסגות ניירות ערך, שי ירון. השניים נחקרו על ידי מחלקת החקירות של הרשות לאחר שבמהלך החקירה שקדמה לכך התגלו ממצאים חדשים.

החקירה נוגעת לחשד למעורבותם של ורמוס וירון, למעשים שבוצעו, על פי החשד, על ידי אדרי ובן דוד אשר פעלו יחד בדרכי תרמית, לאורך תקופה ארוכה ובאופן שיטתי, בחשבון הנוסטרו של פסגות, בהיקף של מיליארדי שקל. זאת במטרה לבצע מניפולציה ולהשפיע באופן תרמיתי על שערים של מגוון ניירות ערך על ידי העלאת והורדת שערי ניירות ערך בהתאם לצרכיהם, על מנת להשיא רווחים אסורים לחשבון הנוסטרו של פסגות, תוך שהם מנצלים את הכוח העצום של חשבון עתיר נכסים זה.

שיטת הפעילות התרמיתית של אדרי ובן דוד יצרה רווחים בהיקף של עשרות מיליוני שקל לחשבון הנוסטרו של פסגות. בין יתר פעולותיהם הטו השניים באמצעות חשבון הנוסטרו של פסגות, שהיה בשליטתם, שערי אג"ח קונצרניים, שערי אג"ח ממשלתיים לפני "מכרזי ההחלף" של המדינה שביצע האוצר.

החשד כאמור הוא כי ורמוס וירון, מנהלי בית ההשקעות, היו מעורבים בפעילות זו, במקרים מסוימים אף פיקחו עליה ואישרו אותה בזמן אמת. במהלך החקירה התגלו ממצאים המחזקים את החשדות בנוגע למעורבותם של ורמוס וירון.

החשודים שוחררו בתנאים במחלקת חקירות של רשות ניירות ערך. ביום 17.3.10 הוצא נגדם צו עכוב יציאה מהארץ ודרכונם הופקד ברשות.

לאור העובדה שבמהלך החקירה הצטברו ראיות הקושרות אותם לכאורה, לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך ועבירות על חוק העונשין, עבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים בתאגיד, רשות ניירות ערך ביקשה להאריך את תקופת הערבויות ב-180 יום ולהטיל ערבויות נוספות על החשודים כמפורט בבקשה.

שורה של הגבלות

בחודש מרץ 2010 פתחה מחלקת החקירות והמודיעין של רשות ניירות ערך בחקירה כנגד ורמוס, בחשד לביצוע עבירות לפי חוק ניירות ערך, ועבירות לפי חוק העונשין. במסגרת החקירה שוחרר המשיב ביום 17.03.10 על ידי קצין ממונה במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך, וזאת בין היתר, בתנאים הבאים: ערבות עצמית בסך 50 אלף שקל, איסור יציאה מהארץ למשך 90 יום, חובת הפקדת דרכון ברשות ניירות ערך; חובת התייצבות לחקירה ברשות ניירות ערך בכל מועד שיידרש; ואיסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה הנחקרת.

מכיוון שהחקירה בפרשה דלעיל טרם הסתיימה וכיוון שהתגלו ראיות חדשות נוספות המחזקות את הממצאים כנגד ורמוס, ביקשה הרשות להאריך את צו עיכוב היציאה מן הארץ למשך 180 יום נוספים על מנת להבטיח את התייצבות המשיב לחקירה ולהטיל ערבויות נוספות: ערבות עצמית על סך 500 אלף שקל וערבות בנקאית על סך 300 אלף שקל. לאור פרסומים קודמים הקשורים לפרשה זו, מבהירה הרשות כי לא התנהל כל משא ומתן בנוגע להסדר כספי או אחר ביחס לנושאי משרה כלשהם בפסגות, בכירים או זוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully