וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדי העובדים: "לא לשי לחג תוצרת טורקיה"

חיים ביאור

6.6.2010 / 13:55

הנהלות הוועדים פותחות בחרם: לא ירכשו שי לחג מתוצרת טורקיה. הוועדים גם יבקשו מהעובדים להימנע באופן גורף מרכישת מוצרים מתוצרת טורקית ולסייע בחרם

הנהלות של חברות וועדי העובדים הגדולים מחריפים את צעדיהם נגד טורקיה, בעקבות אירועי המשט. הבוקר החליטו שלא ירכשו השנה כשי לחגים מוצרים מתוצרת טורקיה או מוצרים שחלקים מהם מיוצרים במדינה זו.

הוועדים שהחליטו על צעד זה מייצגים בין היתר את עובדי חברת החשמל, בנק ישראל, נמל חיפה, בנק המזרחי, משרד האוצר, משרד התמ"ת, אגד, תנובה, אל על, עמידר, רפא"ל, פניציה, הקריה למחקר גריעי (קמ"ג) האוניברסיטה העברית, הטכניון וקרן הפנסיה מבטחים. הוועדים גם יבקשו מהעובדים להימנע באופן גורף מרכישת מוצרים מתוצרת טורקית ולסייע בחרם.

"הוועדים רואים בפעולה זו התגייסות למשימה לאומית והם מקווים שהחרם ישפיע על ממשלת אנקרה לשנות את מדיניותה כלפי ישראל’, אמר היום יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, המרכזת מידע על פעילות הוועדים וההנהלות בתחום הרווחה.

לדבריו, חרם המוצרים בא בנוסף לחרם התיירות עליו הכריזו הוועדים לפני יותר משנה, בעקבות התקרית בפורום דאבוס בין ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן לבין נשיא ישראל שמעון פרס. לטענת אלוש חרם התיירות מצד הוועדים והנהלות הארגונים היה מוחלט והוא הביא לירידה במספר הישראלים שיצאו לנפוש בטורקיה, חרף ניסיונות הטורקים לשנות את המגמה בעזרת פרסום ויחסי ציבור.

על פי הסקר התקופתי של חברת ועדים, יוציאו השנה ועדי העובדים וההנהלות מעל 2 מיליארד שקל לרכישת שי לחג לעובדים. ערכו של השי הממוצע יהיה 650-850 שקל לעובד. שווי השי למנהל יעמוד על 4,000-5,000 שקל. דוגמאות לתקציבי שי לראש השנה של ועדי העובדים וההנהלות: עובדי בנק ישראל, בנק איגוד פיניציה ירוחם ונמל חיפה יקבלו שי בשווי 1,000 שקל כל אחד; המנהלים ומורשי החתימה בבנק הבינלאומי יקבלו שי בשווי 250 דולר; עובדי מכון ויצמן יקבלו שי בשווי 580 שקל; עובדי אוניברסיטת חיפה - 500 שקל; עובדי הסתדרות המורים - 400 שקל; עובדי תנובה - 300-500 שקל; עובדי בנק אוצר החייל - 300 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully