וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדאגה לכלכלת הונגריה דרדרה את ת"א

עומר רבין

6.6.2010 / 16:39

הדאגה שאפפה את המסחר בוול סטריט ביום שישי הגיעה היום לת"א ושלחה את המדדים לירידות של כ-2%, על רקע רוחות המשבר מהונגריה. מניות הקידוחים מוסיפות לזנק גם היום

התנודתיות והעצבנות של המשקיעים בשוק ההון העולמי ממשיכים להוכיח עד כמה הרגישות לכל הצהרה גבוהים במיוחד: אחרי שבסוף השבוע נחתם בניו יורק המסחר בירידות שערים חדות של יותר מ-3% במדדים המובילים, הגיעה היום תורה של הבורסה בתל אביב לספוג את הירידות שנרשמו כתוצאה מהחשש לחדלות פירעון של הממשלה ההונגרית וההשפעה של מהלך תיאורטי זה על המשך המשבר בגוש האירו כולו.

המדדים המובילים באחד העם פתחו את יום המסחר בירידה חדה של כ-2% שנשמרה, פחות או יותר, לכל אורך יום המסחר הראשון של השבוע בתל אביב. בסיכום יומי צנח מדד המעו"ף ב-1.9% כשהוא שובר מטה את הרמה הפסיכולוגית של 1,090 הנקודות וחותם על 1,077 נקודות בלבד. מדד ת"א 100 איבד שיעור דומה מערכו ונסגר על 1,006 נקודות. מדד תל-טק רשם ירידה חדה אף יותר של 2.7% ואילו מניות הנדל"ן איבדו 2.3%.

בין המניות הבולטות ניתן לציין את טבע שעל אף תוצאות חיוביות לניסוי שנערך לתרופת הקופקסון שלה איבדה היום בת"א 2.2% מערכה. מניית לאומי הוכיחה פעם נוספת שמגזר הפיננסים ניצב בקו האש של המשבר הנוכחי כשירדה ב-2.4% ואילו העמיתים בפועלים ספגו ירידה של כ-2%. החברה לישראל שבשליטת האחים עופר צנחה ב-4.5%.

אבל לא הכל אדום: מניות מגזר הקידוחים ממשיכות להצית את דימיון המשקיעים שבולעים בשקיקה כל תחזית אופטימית באשר להפיכתה של ישראל למעצמת נפט וגז. דלק קידוחים של יצחק תשובה ממריאה בכמעט 11% למרות ההצהרות התקיפות מצד שר האוצר על הכוונה לשנות את מודל התמלוגים מהקידוחים. מניית אבנר יהש הוסיפה קרוב ל-7%. מניית גבעות לא נשארה מקופחת גם היום ורשמה עלייה של יותר מ-17% ומניית רציו הוסיפה 10% אף היא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully