וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את "חוק האנג'לים"

גיא גרימלנד

6.6.2010 / 20:41

הלחץ של תעשיית ההיי-טק עבד: הממשלה תומכת בחוק האנג'לים, הקובע כי השקעה בסטארט אפ תיחשב כהפסד במועד ביצוע ההשקעה - מה שיאפשר קיזוז כנגד רווחי הון

הצעת "חוק האנג'לים" של יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת ח"כ רוברט אילטוב, עברה פה אחד בוועדת השרים לענייני חקיקה. הצעת החוק קובעת כי השקעה בחברה עתירת ידע (סטארט אפ) תיחשב כהפסד במועד ביצוע ההשקעה, דבר שיאפשר למשקיעים לקזז ההשקעה כנגד רווחי הון. כעת הצעת החוק תעבור להצבעה טרומית בכנסת.

הצעת החוק המכונה "חוק האנג'לים" מבקשת לעודד משקיעים פרטיים להשקיע בחברות עתירות ידע, שעומדות בשנים האחרונות מול קיצוץ במקורות המימון בשל המשבר הכלכלי, ירידה בגיוסי קרנות הון הסיכון ונפילת הדולר. התיקון בפקודת מס הכנסה שמאפשר קיזוז רווח הון ברגע ההשקעה ניתן כבר היום לתעשיית הקולנוע ולחיפושי הגז והנפט.

העובדה כי התיקון המוצע מתמקד בחברות עתירות ידע שמשלמות לפחות 70% ממשכורותיהן בארץ, מביא לכך שעידוד ההשקעות בחברות הללו תורם באופן ישיר למשק באמצעות יצירת מקומות עבודה נוספים ומס ההכנסה הנגזר מכך.

ח"כ רוברט אילטוב אמר כי "התמיכה הגורפת בחוק האנג'לים מראה שהממשלה מעמידה את תעשיית ההייטק בראש סדר העדיפויות הלאומי. אני אפעיל את מלוא כוחי הפוליטי על מנת להעביר במהירות האפשרית את הצעת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully