וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה להתאבד בחברת אפל?

6.6.2010 / 20:45

יצרנית הרכיבים של אפל ש-11 מעובדיה התאבדו תעלה שוב את שכר העובדים. רק ביום חמישי הודיעה פוקסקון כי תעלה את שכרם של עובדיה ב-30%

עובדי פוקסקון, יצרנית הרכיבים של אפל ש-11 מעובדיה שמו קץ לחייהם מאז תחילת השנה, יקבלו העלאת שכר נוספת בחודשים הקרובים. זאת בנוסף להעלאת שכר עליה הודיעה החברה רק בשבוע שעבר במטרה לשים קץ לגל ההתאבדויות - כך הודיעה היום (ראשון) פוקסקון, שהואשמה בהיותה מפעל יזע בעקבות הפרשה.

פוקסקון הודיעה היום כי באוקטובר תעלה את משכורות העובדים במפעל של החברה בעיר שנזן שבדרום סין, בו שמו קץ לחייהם עשרה מעובדי החברה בחודשים האחרונים, ל-2,000 יואן (293 דולר) בחודש. עובדי החברה הנוספים בסין יקבלו העלאת שכר ביולי, בהתאם לתנאי העבודה המקומיים.

ביום חמישי הודיעה פוקסקון, המייצרת רכיבים עבור גאדג'טים טכנולוגיים כמו האייפד והאייפון, כי תעלה את שכרם של עובדיה בסין ב-30%, מ-900 יואן בחודש (130 דולר) ל-1,200 יואן (176 דולר). העלאת השכר ל-300 אלף עובדיה של החברה בשנזן נועדה לבלום את גל ההתאבדויות, שחשף את החברה להאשמות בגין תנאי עבודה ירודים ויחס קשה ומשפיל כלפי העובדים.

10 עובדים במפעל של פוקסקון בשנזן קפצו אל מותם מאז תחילת השנה, בעוד שעובד נוסף בצפון סין התאבד גם הוא. בשבוע שעבר מת עובד נוסף כתוצאה מתשישות, לאחר משמרת בת 34 שעות. בעקבות גל ההתאבדויות, יו"ר פוקסקון טרי גו הוביל סיור ראשון אי פעם במתקניה של החברה לעיתונאים והבטיח כי החברה תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע מקרי מוות נוספים. בין היתר, פרסה החברה רשתות מחוץ לבנייניה והעסיקה יועצים פסיכולוגיים. כמו כן, העובדים עובדים כעת בקבוצות של 50 איש, כדי שיוכלו להשגיח אחד על השני במקרה של מצוקה נפשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully