וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכר הבכירים עלה לגבהים מופרזים"

6.6.2010 / 21:42

נוחי דנקנר אמר כי "יש מספר סיבות ששכר הבכירים עלה לגבהים מופרזים, אך אסור לטפל בזאת דרך חקיקה". למרות זאת, המשכורות באי.די.בי זינקו ב-140% בתוך שבע שנים

"שכר הבכירים עלה לגבהים מופרזים, אך אסור לטפל בנושא באמצעות חקיקה", כך אמר היום (ראשון) איש העסקים נוחי דנקנר בראיון ל"תכנית חיסכון" של ערוץ 2. דנקנר, אחד מאנשי העסקים המובילים במשק על ידי שליטתו בקונצרן אי.די.בי, ידוע בתור אחד שמתגמל בנדיבות את מנהליו הבכירים. במהלך תקופתו כבעל השליטה בתאגיד, עלו משכורות המנהלים במאות אחוזים.

דנקנר נשאל האם אפשר לצמצם את הפערים החברתיים על ידי הקטנת שכר הבכירים. לכך הוא ענה כי ידוע שהוא תומך מזה זמן רב בהקטנת שכר הבכירים. למרות הוא הסתייג מהצעות חקיקה והגבלות למיניהן: "אין קשר בין הדברים. יש מספר סיבות ששכר הבכירים עלה לגבהים מופרזים אך אסור לטפל בזאת דרך חקיקה. בעתות משבר צריך להיזהר שהרגולציה הגבוהה יותר, שלעתים מוצדקת, לא תיגרר לאזורים פופוליסטיים. צריך לתת לחברות להתחרות ביניהן על המנהלים הטובים".

נושא נוסף ששמו של דנקנר עלה לכותרות לאחרונה הם הקשרים של הון שלטון והשליטת המשפחות העשירות במשק. דנקנר נשאל על דעתו בנושא ועל התבטאויותיו של ראש הממשלה, שאף הזכיר את שמו. על עך הוא הגיב כי "אני לא משעתי את ראש הממשלה מזכיר את שמי, אבל זה מחמיא לי. אני חושב שהריכוזיות במשק יורדת ולא עולה. מדובר באנשי עסקים ולא במשפחות. פעם דיברו על 7 והיום מדברים על 20. אני רוצה להזכיר שכולנו נמצאים במדינה בגודל של עיר בינונית בסין. לא ניתן לחשוב שיהיו כאן מאות אנשי עסקים מצליחים".

לבסוף נדרש דנקנר להתייחס למשבר באירופה ולהשפעות האפשריות על כלכלת ישראל. לדעתו, "המשבר באירופה מבטא מעבר של כוח ועושר מן המערב למזרח. ארה"ב מגלה חוסן גבוה. לעומת זאת, מדינות אירופה חלשות וחלק קרובות למצב של קריסה. זהו בעצם תהליך היסטורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully