וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הטורטית: שביתת אזהרה בשקמיות

עובדי השקמיות בצה"ל יקיימו היום שביתת אזהרה, לטענתם בשל הודעת פיטורים חד צדדית שהוגשה ליו"ר הוועד. בהסתדרות מבקשים להגיש צו מניעה כנגד הפיטורים

המאבק התעסוקתי של עובדי השקמיות ממשיך לגבות קורבנות קשים וגם היום ייאלצו חיילי צה"ל להתמודד עם חלונות סגורים ולהוכיח שהצבא יכול לצעוד לא רק על קיבתו (או לפחות להסתפק במנות קרב): עובדי השקמיות בצה"ל יקיימו היום שביתת אזהרה בת יום אחד במסגרתה ימנעו את פעילות תחנות הממכר בכל בסיסי הצבא ברחבי הארץ.

השביתה, הזוכה לגיבוי חטיבת המסחר בהסתדרות, "מגיעה על רקע החלטת ההנהלה לפטר באופן חד צדדי את יו"ר הועד, חיים יעיש, המנהל בשם העובדים מאבק על עתיד ביטחונם התעסוקתי" – נכתב בהודעת הוועד.

עובדי חברת ש.י.ר.ן, חברת בת של האגודה למען החייל, כבר פתחו לפני מספר חודשים בשביתה לאחריה התאגדו במסגרת ההסתדרות כשהם מוחים על הרעה בתנאי העסקתם. בחודשים האחרונים ניהלו הצדדים מו"מ באמצעות מגשר שמונה על ידי ביהמ"ש אך זה נקלע לאחרונה למבוי סתום. בהסתדרות מחו על פיטורי יו"ר הוועד וטענו כי בכוונתם להגיש צו מניעה כנגד הצעד.

מנכ"ל חברת ש.י.ר.ן, צביקה גולדנברג, מסר בתגובה: "חבל שנציגי העובדים מנסים ליצור הון פוליטי על גב העובדים והחיילים. העובדים מאורגנים במסגרת ההסתדרות עשרות שנים והודעה על פיטוריו של יו"ר הוועד, בשל כשלים משמעתיים חמורים, באה לאחר שהסתדרות העובדים התעלמה מכל פניות החברה לשבת לדיון בנושא, בהתאם להסכם הקיבוצי. צר לנו מאוד שההסתדרות, מתעלמת מההסכם הקיבוצי, לא מתאמצת למצוא פתרון ובכך תורמת לפגיעה ישירה ברווחתם של חיילי ישראל. עם זאת, חשוב לציין, שהשביתה חלה רק על שלושים שקליות המנוהלות על ידי אזרחים. כל שאר מאתיים השקליות מופעלות על ידי החיילים, לטובת החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully