וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגליות הגז ייתנו לישראל כח פוליטי"

אבי בר-אלי

7.6.2010 / 12:28

יצחק תשובה: "אצלנו לא רק חיילי צה"ל יודעים לעשות את העבודה, אלא גם היזמים". טען כי מדינות רבות פונות כדי לבדוק אפשרויות לאספקת גז. שר התשתיות: "אין סיבה לאופוריה"

"אצלנו, לא רק חיילי צה"ל יודעים לעשות את העבודה, אלא גם היזמות הפרטית", כך אמר היום שר התשתיות, עוזי לנדאו, במסיבת עיתונאים לרגל הדיווחים על פוטנציאל תגליות הגז הבאות.

"בהנחה שהסיכויים יתממשו, התגליות יביאו אותנו לפריצת דרך מהדהדת. סביבתית, כלכלית וגיאופוליטית", אמר לנדאו. "אם ישראל תהפוך ליצואנית גז טבעי לדרום אירופה, זהו נושא שיש לו ביטוי מדיני חשוב ביותר. זה הזמן להרגיש טוב, אך לא להיות באופוריה, כי עדיין המלאכה רבה ביותר. כאן חובתם וזכותם של המגלים לעשות את העבודה ביתר מהירות וביתר שאת".

באשר לסיכוייה של הקמת התחנה הפחמית החדשה באשקלון, אמר לנדאו: "אנחנו נמצאים עם חברת החשמל מזה זמן בבדיקה באיזו מידה תוכל תחנה D להיות דו-תכליתית, בהנחה שתוסק בגז - בעוד הפחם ישמש לגיבוי. הסיכוי הגדל לתגליות הגז, הופך את האופציה הזו למושכת הרבה יותר".

בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה: "מדינת ישראל הפכה לשחקן בין לאומי חשוב בשוק הבינלאומי. בזכות התגליות יהיה לה כוח פוליטי חשוב. הפכנו את החזון והחלום למציאות. אני מבטיח שנמשיך לקדוח, ושנצליח בעזרת השם לגלות תגליות נוספות. מדינות רבות פונות לקבלת אינפורמציה, ובודקות אפשרויות לאספקת גז".

מנכ"ל דלק אנרגיה ואבנר חיפושי נפט, גדעון תדמור: "אנחנו נמצאים בעין הסערה בימים האחרונים, אבל זה דבר טבעי שקורה באירוע מסוג זה. אני מאחל למדינה שנדע להתמודד גם עם ההצלחות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully