וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה נוספת בשכר הממוצע במשק

עומר רבין

7.6.2010 / 13:24

ברבעון הראשון של 2010 חלה עלייה של 2.5% בשכר הממוצע ברוטו לשכיר לעומת הרבעון האחרון של השנה שעברה. העלייה המשמעותית ביותר בשכר – בקרב עובדי המינהל הציבורי

בשלושת החודשים הראשונים של 2010 חלה עלייה ריאלית של 2.5% בשכר הממוצע במשק (ברוטו למשרת שכיר), לעומת שלושת החודשים האחרונים של שנת 2009, בניטרול השפעות עונתיות – כך עולה מהנתונים שפירסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בעלייה משמעותית יחסית המצביעה על התאוששות מסויימת בפעילות הכלכלית במשק.

מהנתונים שפורסמו עולה כי השיפור הגדול ביותר ברמות השכר נרשם בענף המינהל הציבורי, שם נהנו העובדים מהעלאה ממוצעת של 4.5% בשכרם בשלושת החודשים האמורים. גם בענף הסחר נרשמה עלייה ממוצעת מרשימה של 3.7%. עליות נוספות של יותר משני אחוזים נרשמו בשלל ענפים ובהם הבריאות, התעשייה, השירותים העסקיים, שירותי האירוח וענף המזון.

לעומת זאת, במספר מגזרים במשק דווקא נרשמה ירידה בשכר הממוצע. בולט במיוחד מגזר התחבורה בו נחתך השכר בשיעור של 1.6% וכן מגזר הפיננסים שם ספגו העובדים ירידה ממוצעת של 0.6% בשכרם. שכרם של שיאני השכר במשק, עובדי מגזר החשמל והמים, נותר יציב ברבעון הראשון.

בסך הכל הגיע השכר הממוצע בישראל ברבעון הראשון לסכום של 8,422 שקלים, כאשר טווח השכר הממוצע נע בין הכנסה של 3,961 שקלים לחודש בלבד בממוצע לעובדי ענף שירותי האירוח והמזון לבין הכנסה ממוצעת של 20,334 שקלים לעובד בחברת החשמל או במקורות.

נתוני הלמ"ס מספקים גם תמונת מצב מעודדת באשר לתחום התעסוקה ומצביעים על עלייה של 0.8% במספר משרות השכיר במשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully