וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה לטוס עם הנשיא לדרום קוריאה?

זוהר בלומנקרנץ

7.6.2010 / 18:00

כל איש עסקים שילווה את פרס בביקורו, נדרש לשלם 1,800 דולר עבור הטיסה בלבד, עוד 800 דולר עבור "סידורים", ובנוסף, החל מ-190 דולר ללילה תמורת לינה בבית המלון

לא זול היה להצטרף כחבר במשלחת אנשי העסקים המתלווה לנשיא המדינה, שמעון פרס, שיוצא היום (שני) לביקור רשמי בדרום קוריאה. מהנתונים הכספיים שהגיעו ל-TheMarker עולה כי כל איש עסקים נדרש לשלם 1,800 דולר עבור הטיסה בלבד; עוד 800 דולר עבור "סידורים" בדרום קוריאה; ובנוסף, החל מ-190 דולר ללילה תמורת לינה בבית המלון, כאשר מדובר בשלושה לילות.

נשיא המדינה, שמעון פרס, יוצא היום בטיסה מיוחדת של חברת ארקיע, לביקור מדיני בדרום קוריאה. ארקיע גברה במכרז ממשלתי על חברת אל על. החברה הציעה מחיר אטרקטיבי יותר במטוס מדגם בואינג 757, שייאלץ לבצע נחיתת ביניים בדרך לסיאול.

אף על פי כן, מבדיקת TheMarker עולה כי מדובר בתשלומי כסף גבוהים יחסית. לשם השוואה, מחיר כרטיס טיסה בחברת תעופה סדירה, למשל קוריאיין אייר, ישירות מנתב"ג לסיאול הוא כ-1,300 דולר.

לנשיא מתלווים בביקור ההיסטורי בדרום קוריאה שרי התמ"ת והתקשורת ולמעלה מ-60 אנשי עסקים בכירים המייצגים את החברות הישראליות המובילות במשק, וכן יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ומנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ.

בית הנשיא יחד עם מכון היצוא והתאחדות התעשיינים ריכזו משלחת של אנשי עסקים בכירים ממגוון רחב של תחומים במשק הישראל שתתלווה לנסיעת הנשיא. בין החברות המובילות שצירפו נציגים לנסיעת הנשיא: אי.סי.איי טלקום, אלביט מערכות, אלישרא, התעשייה האווירית - אלתא מערכות, נען דן ג'יין, ראדקום, ראד דאטה קומיוניקיישן, רפאל וחברות נוספות.

ממכון היצוא נמסר בתגובה: "העלויות הנגבות על ידי מכון היצוא מהמשתתפים במשלחת העסקית, מיועדות לכיסוי ההוצאות בפועל. כך לדוגמה, 800 הדולר מיועדים לכיסוי הוצאות ארגון הפגישות העסקיות; שכירת אולמות לסמינר עסקי ולמפגשים עסקיים; תרגומים; הסעות וארוחות; התשלום של החל מ-190 דולר מיועד להוצאות הלינה בסיאול. מחיר כרטיס הטיסה לא נמצא בתחום טיפולנו".

מלשכת דוברות משכן נשיאי ישראל הסבירו בתשובה, כי מחיר הטיסה נקבע על ידי סוכנות הנסיעות הממשלתית אשר בדקה מחירי כרטיסי טיסה בשלוש חברות תעופה שונות באותם תאריכים, לטיסה עם חניית ביניים סדירה. המחיר הממוצע בתוספת ההוצאות אשר קשורות לשרות ה-VIP שממנו ייהנו אנשי העסקים, הביא לקביעת גובה מחיר כרטיס הטיסה שאינו גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully