וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים ניצחו: עיריית רעננה תפחית הארנונה

רנית נחום-הלוי

7.6.2010 / 21:50

העירייה, שהעלתה את שיעור הארנונה מתחילת השנה ב-5.5% בניגוד לחוק, תידרש להפחיתה, כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז בעקבות עתירה ייצוגית שהגישו תושבים

עיריית רעננה, שהעלתה את שיעור הארנונה מתחילת השנה ב-5.5% בניגוד לחוק, תידרש להפחיתה. כך קבעה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל נד"ב.

את התביעה הייצוגית נגד בעירייה הגישו שני תושבים, עמית ורויטל ברוך, המחזיקים בדירת מגורים ברעננה. התושבים יוצגו על-ידי עו"ד עמי מוסקוביץ' ועו"ד שלומי אבני. היות שהיא ייצוגית היא חלה על כל תושבי העיר שחויבו בארנונה החל משנת הכספים 2010.

ההערכות הן כי ההעלאה הלא חוקית של תעריף הארנונה בעיר, גרמה לחיוב עודף של כ-250 שקל לכל משפחה שמחזיקה בדירת 100 מ"ר ממוצעת. המשמעות של ההחלטה על משרדים ושטחי מסחר משמעותית יותר ונאמדת בעשרות עד מאות אלפי שקלים בחודש.

שיעור העדכון הכללי לשנת 2010, לפי שיטת הרשויות המקומיות הוא 1.63%. בכתב התביעה ציינו עורכי הדין כי העירייה גובה ומחייבת את תושבי העיר מתחילת השנה בארנונה בתעריפים הגבוהים ב-5.5% מעל שיעור העלאה הכללי, כל זאת ללא אישור משרדי הפנים והאוצר.

משמעות הדבר היא כי העירייה גבתה ארנונה בשיעור גבוה לפי העדכון הכללי, 1.63%, ובמצטבר עליו הוסיפה עוד 5.5%. "בכך העלתה העירייה את תעריף הארנונה בעיר החל משנת 2010 בשיעור ריאלי של 7.22%", נכתב בכתב התביעה. עורכי הדין ביקשו מבית המשפט כי הגבייה החריגה תופסק לאלתר, או שלחלופין הסכום שנגבה יוחזר לתושבים.

את ההחלטה קיבלה מועצת העיר רעננה בישיבה שקיימה בנובמבר 2009, בהתאם לבקשת ראש העיר. בהתאם לפרוטוקול ההחלטה הסבירו גזבר העירייה וראש העיר לחברי המליאה כי התעריפים לא הועלו במשך שנים, בניגוד לרשויות המקומיות השכנות.

בבית המשפט טענה העירייה כי היא פועלת באופן אינטנסיבי מול משרדי הממשלה השונים כדי שאלה יקבלו את החלטת מועצת העיר והערכות הן כי המשרדים יחלו לדון בפנייתה, כמו גם בפנייה דומה של עיריית ראשון לציון, בעוד כחצי שנה. העירייה ציינה בבית המשפט כי הוא מוכנה לחדול מהגבייה המיותרת, ובכך לא תידרש להשיב את הכספים שגבתה לתושבים

"רשמתי לפני את הודעת העירייה כי תחדל לאלתר מהגבייה", נכתב בהחלטת בית המשפט, "בכפוף לכך שמדובר מהיום והלאה. דהיינו שהודעות חיוב חדשות לא יכללו את התוספת הבלתי מאושרת". בתוך כך תידרש העירייה תוך שבוע ימים להוציא תצהיר כי בכוונתה לחדול מהגבייה הלא מאושרת, אותו תציג לבית המשפט וכך לא תחויב להשיב כספים לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully