וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנתניהו אין זמן לריכוזיות

מוטי בסוק

8.6.2010 / 8:15

מוטי בסוק מנסה להבין מדוע מראה נתניהו רפיון בכל הנוגע לריכוזיות במשק, וחושש כי הח"כים לא ימתינו לו, ואז במקום להיות היוזם והמוביל, ראש הממשלה יהיה המגיב והמובל

בחודש החולף דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו כמה פעמים על הצורך הדחוף לצמצם את הריכוזיות במשק.

עם קבלת ישראל ל-OECD אמר נתניהו: "יש ריכוזיות גדולה מדי במגזר הפרטי. הכוונה שלנו היא לפעול בצורה נחרצת כדי לצמצם אותה. אני לא מדבר על מונופולים טבעיים, אלא על פירמידות שליטה שמהוות חסמים לתחרות על ידי בעלות צולבת". מאז דיבר ראש הממשלה על נושא הריכוזיות במשק עוד כמה פעמים, ובכולן הבטיח טיפול יסודי בנושא.

ראש הממשלה לא רק דיבר. כיאה למנהיג, הוא ידע גם להבטיח כי יקים לצורך זה ועדה עם הרכב אישים מרשים. בלשכתו הבטיחו כי בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל המשרד אייל גבאי, לשעבר מנהל רשות החברות הממשלתיות, וישתתפו בה בכירים ממשרד ראש הממשלה, האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך. ליוזמה להקמת הוועדה היה שותף גם שר האוצר יובל שטייניץ.

מאז עברו כמה שבועות - ודבר לא קרה. הוועדה לא הוקמה. יתר על כן, לא נעשו אפילו גישושים ראשוניים להקמתה. האם הדברים של נתניהו נועדו להרגיע את הפוליטיקאים ואת התקשורת, שקראו את הדו"ח הקשה של בנק ישראל על שליטת המשפחות וחברות הענק במשק הישראלי, ועל הסכנה הטמונה בכך למשק ולדמוקרטיה?

נראה כי ראש הממשלה, ולא בפעם הראשונה, יודע להבטיח ומתקשה לקיים. ייתכן שהסיבה לריפיונו היא חוסר העניין שלו בתחומי המשק והכלכלה בימים אלה. הנסיעה לארה"ב, ההכנות לפגישה שלא התקיימה עם הנשיא אובמה, ואירועי המשט לעזה לא הותירו לנתניהו זמן ויכולת להתפנות לטיפול בריכוזיות במשק.

ההערכה בקרב אנשים המקורבים לעניין, מבנק ישראל ומהאוצר, היא שגם בכלכלה אין ואקום. וכפי שקורה בסוגיית שכר הבכירים, שבה אילצו חברי הכנסת חיים כץ ושלי יחימוביץ' את ראש הממשלה, שר האוצר והממשלה להתייחס לנושא שעמד זמן רב על המדף הציבורי - גם בנושא הריכוזיות ייאלצו נתניהו, שטייניץ והממשלה להתייחס לעניין כאשר ח"כים נמרצים מהקואליציה ומהאופוזיציה יפתיעו אותם ביוזמת חקיקה פרטית. ואז, במקום להיות היוזם והמוביל, ראש הממשלה יהיה המגיב והמובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully