וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן יו"ר אפריקה מואשם בסחר במידע פנים

גלעד גרוסמן

8.6.2010 / 13:43

נדב גרינשפון מואשם בעבירות על חוק ניירות הערך, לאחר שמסר מידע פנימי במסגרת מו"מ שניהלה חברת ממורנד שבבעלותו של לב לבייב עם רשת פוקס

סגן יו"ר אפריקה ישראל, נדב גרינשפון, מואשם בעבירות על חוק ניירות הערך, לאחר שמסר מידע פנימי במסגרת מו"מ שניהלה חברת ממורנד שבבעלותו של לב לבייב עם רשת פוקס. כתב האישום הוגש היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב במסגרת הסדר טיעון. בנוסף הוגשו כתבי אישום נגד מנהל התיקים אלון וגנר ונגד עוזרתו האישית של מנכ"ל פוקס הראל ויזל, רווית טל.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ד"ר אילנה מודעי מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בנובמבר 2004 החלה פוקס במו"מ עם ממורנד, במטרה להקים רשת חנויות ברוסיה ובמדינות חבר העמים. במהלך המו"מ דובר גם על הקצאה לממורנד ממניות פוקס וכן מתן אופציה לרכישה נוספת של מניות פוקס על ידי ממורנד.

לקראת סוף החודש דיווחה פוקס לרשות ניירות ערך ולבורסה כי היא מנהלת משא ומתן עם חברת ממורנד לצורך הקמת רשת החנויות. לאחר הדיווח עלה שער מניית פוקס בכ-10% תוך יומיים. בהמשך מסרה פוקס דיווחים נוספים לבורסה, שהקפיצו את ערך המניה בכ-50%.

גרינשפון, שהיה אז סמנכ"ל בממורנד וניהל את המשא והמתן עם פוקס, מסר מידע פנימי לידידו וגנר, שבעקבות זאת רכש עבור עצמו ועבור אנשים נוספים מניות של פוקס בשווי של 427 אלף שקל. וגנר נאשם אף הוא בשימוש במידע פנים. טל נאשמת שמסרה מידע על המו"מ, אליו נחשפה בשל תפקידה כעוזרתו של ויזל, לידיד העובד בחברת ניהול תיקים וכן לאביה. שניהם רכשו מניות של פוקס על בסיס המידע.

מחברת אפריקה ישראל נמסר היום בתגובה לוואלה! עסקים: "נדב גרינשפון ממשיך וימשיך לכהן בכל תפקידיו בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully