וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקיות התעופה וירג'ין אטלנטיק וקואנטס פתוחות לרעיון של מיזוג עם חברות אחרות

סוכנויות הידיעות

8.6.2010 / 14:43

שתי החברות מוכנות לקבל הצעות למיזוג במטרה להוריד עלויותיהן



קואנטס, חברת התעופה הגדולה באוסטרליה, וחברת וירג'ין אטלנטיק, פתוחות לרעיון של מיזוג עם חברות אחרות והן מוכנות לקבל הצעות במטרה להוריד את עלויותיהן, כך דיווחה בלומברג. קואנטס מעדיפה שיתוף פעולה בין יבשתי.



"קואנטס תהיה נכס נהדר לכל חברה", אמר מנכ"ל חברת התעופה אלן ג'ויס. "קונסולידציה אינה דבר קל ומיזוגים בין יבשתיים עדיין לא התרחשו, אבל אני חושב שהם עומדים לקרות ושקואנטס תהיה במרכז פעילות שכזו", אמר ג'ויס.



ג'ויס לא אמר האם יעדיף מיזוג עם בריטיש איירווייס - שניהלה מגעים למיזוג עם קואנטס בשנת 2008 לפני שהסכימה לעסקה עם חברת התעופה איברייה. המגעים בין בריטיש איירווייס וקואנטס קרסו לאחר ששתי החברות לא הצליחו להסכים ביניהן כיצד תחולק הנהלת החברה הממוזגת.



מנכ"ל וירג'ין הבריטית, סטיב רידג'וויי, טענן כי "החברה בוחנת אפשרויות מיזוג לאחר שפעילויות דומות מצד חברות אמריקאיות ואירופיות, הקטינו את הנתח שלה בשוק הצפון אטלנטי. שילוב פוטנציאלי בין בריטיש איירווייס וקואנטס עשוי להניב לחברה שלה 24 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות וצי של 500 מטוסים.



וירג'ין, המתחרה העיקרית של בריטיש איירווייס בשדה התעופה הית'רו שבלונדון, בוחנת את מעמדה לאחר שהרשויות הרגולטוריות אישרו שיתוף פעולה בין בריטיש איירווייש ובין אמריקן איירליינס, ולאחר שיונייטד איירליינס הסכימה למיזוג עם קונטיננטל איירליינס.



"אנחנו עדיין חברה קטנה", אמר רידג'וויי בראיון לבלומברג. "אנחנו בוחנים גם את האפשרות של לגדול בעצמנו וגם את האפשרות להפוך להיות חלק מקבוצה גדולה יותר. פשוט צריך להמתין ולראות מה קורה בתעשייה ב-18 החודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully