וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה-25 ביולי: אל על תטוס לאילת

זוהר בלומנקרנץ

8.6.2010 / 15:03

אחרי ההתכתשות המשפטית, העיכובים הטכניים ולחץ המלונאים - הודיעה החברה רשמית על הפעלת הקו על רקע גידול משמעותי בתנועת הנוסעים לעיר הדרומית

חברת אל על נערכת להתחיל ב-25 ליולי את הפעלתו של קו התעופה הפנים ארצי החדש לאילת - כך נודע היום (ג') ל-TheMarker.

חברות ארקיע וישראייר עתרו בזמנו לבג"ץ נגד כניסתה של חברת אל על לקו; דיון בנושא התקיים בחודש שעבר בבית המשפט העליון, אך טרם פורסמה פסיקת בג"ץ בנושא.

שר התחבורה, ישראל כץ, התבטא לאחרונה ואמר כי "מבחינת משרד התחבורה, הכל ערוך על מנת שאל על תחל להפעיל את הקו החדש לאילת ואנו ממתינים להחלטת בג"ץ בנושא".

כניסת אל על לקו החדש לאילת תבוא על רקע גידול בתנועת הנוסעים הפנים ארצית לאילת. כך לדוגמא חברת ארקיע רשמה גידול של כ-40% בתנועת נוסעיה בשליש הראשון השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על פי נתונים פנימיים של רשות שדות התעופה (רש"ת) שהגיעו ל-TheMarker, חברת ארקיע הטיסה כ-274 אלף נוסעים בינואר-אפריל השנה בקו לאילת ב-3,369 טיסות ואילו חברת ישראייר המתחרה הטיסה כ-105.3 אלף נוסעים ב-1,924 טיסות בינואר-אפריל השנה.

התפלגות התנועה מלמדת כי נתח שוק תנועת הנוסעים של ארקיע הגיע ל-72% בקו לאילת בהשוואה לנתח שוק נוסעים של 28% בחברת ישראייר. מבחינת היקף הטיסות חלקה של ארקיע הוא 64% לעומת 36% של חברת ישראייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully