וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הדלקנים" יובא לקריאה שנייה ושלישית

פנחס וולף ועומר רבין

8.6.2010 / 15:49

הצעת החוק תחייב את חברות הדלק להסב את ההתקנים האוטומטיים ל"דלקנים אוניברסליים" הפעילים בכל תחנות הדלק. "המעבר ייטיב לשם שינוי עם הצרכן ולא עם החברות הגדולות"

בקרוב נגיע רחוק (ואפילו לא נצטרך לחפש את התחנה הנכונה): ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ שי חרמש (קדימה) אשר תחייב את חברות הדלק להסב את מכשירי הדלקנים האוטומטיים שלהם למכשירים אוניברסליים אחידים אשר יוכלו למעשה לפעול בכל תחנות הדלק.

"עד עתה הדלקנים שימשו כחסם שוק שחנק את התחרות במשק וגרם לעליית מחירים", הסביר ח"כ חרמש. "המעבר לשימוש בדלקן אוניברסלי ייטיב, לשם שינוי, עם הצרכן ולא עם החברות הגדולות".

על פי ההצעה שאושרה היום, ישמש למעשה התקן הדלקן ככרטיס אשראי, כאשר כל צרכן יוכל לתדלק בכל מקום על פי מחיר מוסכם מראש או על פי מחיר התחנה. חברי ועדת הכלכלה אף הגדירו בהחלטה תקנות שיותקנו במטרה למנוע את עיקור החוק מצד חברות הדלק – ועל כן יוגדרו מראש מגבלות על מחירי הדלקן האחיד וכן יוגבלו הקנסות שיוכלו החברות להטיל בעצם המעבר מחברה לחברה.

בדיון שנערך היום בכנסת סקר חרמש את יתרונות המהלך, וטען כי הוא יאפשר לחברות במגזר העסקי והציבורי לערוך מכרזים טובים יותר, יקל את המעבר בין ספקים באופן שיגביר את התחרות וכן יקטין את מספרם של מקרי השוד והפשע בתחנות הדלק לאור הירידה הצפוייה בשימוש בכסף מזומן בעת התדלוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully