וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההידרדרות נמשכת: האירו בשפל של 8 שנים

עומר רבין

8.6.2010 / 16:09

המטבע האירופי נופל היום לשיא שלילי נוסף כשמחירו הרשמי נקבע ע"י בנק ישראל ברמה של 4.6158 שקלים בלבד. מדובר בשער הנמוך ביותר מאז ספטמבר 2002

לנוסעים לאירופה בקרוב יש היום סיבה טובה לשמוח, שעה שליצואנים לגוש האירו יש סיבה מבוססת מאוד לדאגה: ההצהרות המדאיגות מכיוונה של הונגריה, החששות מפני דירוג האשראי של בריטניה ורוחות הקיצוצים שמנשבות מעל הרייכסטאג הגרמני שלחו היום (שלישי) את בורסות אירופה לירידות ולא פסחו גם על זירת המט"ח.

בסוף יום מסחר עצבני בשוק מטבע החוץ נקבע בצהרים שערו היציג של המטבע האירופי ברמה נמוכה במיוחד: 4.6158 שקלים בלבד – ירידה של יותר מחצי אחוז בערכו של המטבע. מדובר בשער הנמוך ביותר שקבע הבנק המרכזי לאירו מאז חודש ספטמבר 2002, אז הגיע המטבע לשפל של פחות מ-4.55 שקלים. אל מול הדולר דווקא שומר היום המטבע האירופי על יציבות כשהוא נסחר סביב שער של 1.193 דולר לאירו.

בורסות אירופה גם הן מחזקות את המגמה השלילית, כאמור, כשהמדדים ברחבי היבשת רושמים ירידות הנעות בין חצי אחוז לאחוז אחד. בלונדון, פריז ופרנקפורט מסרבים להתרגש מהצהרתו של הנגיד האמריקאי בן ברננקי שהצהיר הלילה כי סימני הצמיחה בארה"ב משמעותיים ומעידים על המשך ההתאוששות במשק וכי אין ממש, לטעמו, בחשש מפני מיתון נוסף.

דבריו של ברננקי לא הצליחו להזניק גם את הדולר היום, אשר חתם את יום המסחר בירידה קלה בערכו לעומת השקל ובשער יציג של 3.873 שקלים. מחירה של לירה שטרלינג ירד אף הוא בשיעור של 0.6% ונקבע על 5.585 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully